جدیدترین پیش بینی هواشناسی/ برف سنگین در بخشهای زیادی از ایران! + نقشه

طبق پیش بینی هواشناسی، به دنبال این هوای سرد برف و کولاک شدید در بیشتر استانها در اواسط و اواخر هفته آینده به دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ کانال هواشناسی اعلام کرد: از فردا شب شنبه اولین موج از رهاورد شرایط فعلی که بلاک شدن کل منطقه و باز شدن راه نفوذ سامانه سردو بارشی به کشور برخوردار میشویم طوری که از یکشنبه 6 اسفند و همزمان با نیمه شعبان سرمای و بارش برف شدیدی بیشتر مناطق شرقی؛ مرکزی و شمالی کشور را در بر میگیرد. این بارشها بقدری شدیدند که منجر به انسداد راهها و یخبدان شدید و کلا شرایط کاملا زمستانی برای دستکم چند روز در کشور می شود.

اوج‌ فعالیت سیستم در نوار شمالی است که باران شدیدی را به همراه دارد اما در ادامه برای مناطق مستعد نوار شمالی هم برف پیش بینی می شود که میتواند حال هوای آن منطقه از کشور را حسابی زمستانی کند؛ پیک بعدی بارشها مربوط می شود به استان اصفهان؛ قم؛ مرکزی؛ نیمه شمالی شهر تهران(مرکز و نیمه جنوبی شهر تهران برف سبک) و البرز که منجر به بارشهای غالبا شدید و بشکل برف که حسابی میتواند در ذهنها خاطره ساز بشود.

و اما بارش برف برای نیمه شرقی و جنوبی کشور هم مورد انتظار است؛ شهرهایی مثل مشهد؛ کرمان؛ یزد؛ نیمه شمالی سیستان بلوچستان؛ خراسانها و ... که در رده بعدی بارشها قرار میگیرند اما فعالیت این سامانه برای نوار غربی؛ جنوبغرب و شمالغرب جز بارشهای پراکنده و کاهش محسوس دما انتظار خاصی از آن نمی رود.

توجه کنید شرایط سرمایی این مدت بسیار محسوسه بطوری که جز چند استان جنوبی بقیه کشور به زیر صفر درجه میروند که در خیلی از مناطق نیمه شمالی عدد زیر صفر این سرما حتی میتواند دو رقمی باشد.

ما دستکم تا دوهفته شرایط سرد و پر بارشی را انتظار داریم.

 

نقشه برف

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید