جی پلاس؛

ارتباط بین طاسی در مردان و سرطان پروستات چیست؟

طاسی در مردان شایع است و در بیشتر موارد ممکن است زودتر از حد معمول رخ دهد - پزشکان اغلب تستوسترون را که هورمون مسئول توده عضلانی، استخوان‌های قوی و صدای عمیق در مردان است، مقصر می‌دانند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از news9live: گلبول‌های قرمز توسط مسیر مغز استخوان، یک هورمون کلیدی، اغلب به دلیل نقش آن در تأثیرگذاری بر رفتار مردان اشتباه گرفته می‌شود، اما به گفته کارشناسان بهداشت هاروارد، این هورمون بر خطر سرطان پروستات نیز تأثیر می‌گذارد.

 

الصورة:

نقش تستوسترون در سلامت مردان

در حالی که تستوسترون به طور مستقیم بر روی بسیاری از بافت ها اثر می کند، برخی از اثرات آن نامطلوب است، به عنوان مثال، زمانی که این هورمون به دی هیدروتستوسترون (DHT)، آندروژن دیگری تبدیل می شود، روی پوست و فولیکول های مو تأثیر منفی می گذارد و منجر به آکنه می شود. به گزارش این سایت ، در مورد طاسی، همین هورمون رشد سلول های پروستات را نیز تحریک می کند، اما در مردان مسن به روشی سالم نیست.

DHT نه تنها باعث ریزش مو می شود، بلکه باعث رشد سلول های پروستات نیز می شود. به گفته دانشمندان استرالیایی، این می تواند با خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط باشد.

محققان 1446 مرد را که قبلاً قبل از سن 70 سالگی به سرطان پروستات متوسط ​​تا درجه بالا تشخیص داده شده بود مورد مطالعه قرار دادند و این میزان را با 1390 مرد همسن که هرگز سرطان نداشته اند مقایسه کردند.

محققان پوست سر هر مرد را بررسی کردند و با استفاده از روش های آماری دریافتند که بین سرطان پروستات و ریزش مو ارتباط وجود دارد.آنها دریافتند مردانی که دارای لکه های طاسی در بالای سر هستند، یک و نیم برابر بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. سرطان پروستات در مقایسه با افرادی که لکه های طاسی نداشتند. این پیش بینی کننده به ویژه در مردانی که در سنین 60 تا 69 سالگی سرطان پروستات با درجه بالا تشخیص داده شده بودند قوی تر بود.

یک مطالعه در هاروارد نشان داد که احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر در مردانی که دارای لکه های طاسی هستند بیشتر از مردانی است که طاسی نیستند. طاسی خفیف با افزایش 23 درصدی و طاسی شدید تا 36 درصد همراه بود. اما طاسی پیشانی تأثیر کمی داشت.

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید