جی پلاس؛

9 ماده غذایی موثر در کاهش قند خون

نزدیک به 500 میلیون نفر در سراسر جهان از دیابت رنج می برند و دیابت به عنوان یک بیماری مزمن در نظر گرفته می شود که زمانی رخ می دهد که لوزالمعده قادر به تولید انسولین به مقدار کافی نباشد یا زمانی که بدن قادر به استفاده موثر از انسولین تولیدی خود نباشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس به نقل از  news9live:  اغلب به دیابتی ها توصیه می شود که وزن خود را کاهش دهند، ورزش بدنی بیشتری انجام دهند و استرس را کاهش دهند تا سطح قند خون خود را کنترل یا تحت کنترل نگه دارند.

گزارش ها حاکی از آن است که یک رژیم غذایی سالم نقشی اساسی در کنترل قند خون ایفا می کند و تأیید می کند که برخی از غذاها به طور موثرتری نسبت به سایرین به کاهش سطح قند خون کمک می کنند.

غذاهایی که به کاهش سطح قند کمک می کنند

لوبیاها: آنها به دلیل داشتن منیزیم، فیبر و پروتئین به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می شوند و به کاهش سطح قند خون در بدن کمک می کنند زیرا سرشار از فیبر محلول هستند و به کند کردن روند هضم کمک می کنند.
image

دانه های کتان: منبعی غنی از فیبر و چربی های سالم است که به دلیل توانایی آنها در کاهش سطح قند خون شناخته شده است.

آجیل: طبق برخی تحقیقات، خوردن آجیل ممکن است راهی عالی برای تنظیم سطح قند خون باشد.

کدو تنبل و تخمه کدو: سبزی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است و همچنین یکی از راه های سنتی مبارزه با دیابت یا کاهش سطح قند خون محسوب می شود.

بروکلی: بروکلی حاوی سولفورافان است که نوعی ایزوتیوسیانات است که به دلیل توانایی آن در کاهش سطح قند خون شناخته شده است.

دانه چیا: بر اساس برخی مطالعات، دانه چیا به کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین کمک می کند.

کلم: کلم اغلب به عنوان یک سبزی فوق العاده در نظر گرفته می شود، زیرا سرشار از ترکیبات متعددی مانند فیبر و آنتی اکسیدان است که به کاهش سطح قند خون کمک می کند.

انواع توت ها: مطالعات مختلف توت ها را به بهبود سطح قند خون مرتبط می کند زیرا حاوی فیبر، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است.

آووکادو: آووکادو یکی از بهترین میوه هاست که فواید زیادی برای سلامتی دارد، از سلامت قلب گرفته تا دیابت، زیرا حاوی چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است که به مدیریت سطح قند خون کمک می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید