اگر روزی دو بار دارچین بخورید چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

در مطالعات اخیر نشان می دهد که افزودن دوز دارچین دو بار در روز به رژیم غذایی می تواند به پیشگیری از دیابت کمک کند.

لینک کوتاه کپی شد

 گزارش جی پلاس به نقل از  دیلی میل، محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس دریافتند که خوردن یک قاشق چای خوری دارچین می تواند به میزان قابل توجهی سطح قند خون را در افراد مبتلا به پیش دیابت کاهش دهد - و همچنین ممکن است از دیابت جلوگیری کند.

در پیش دیابت، قند خون بالاتر از سطح سالم است، اما آنقدر بالا نیست که معیارهای تشخیص دیابت را برآورده کند.

قند خون بالا می تواند منجر به تعدادی از عوارض بالقوه جدی از جمله بیماری قلبی، عفونت و بیماری کلیوی شود.

دانشمندان این مطالعه را بر روی 18 بزرگسال دارای اضافه وزن یا چاق انجام دادند که در آنها پیش دیابت تشخیص داده شد.

شرکت‌کنندگان به مدت یک ماه تحت رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات‌های ساده مانند نان سفید و پاستا، اما بدون سبزیجات قرار گرفتند.

آنها به دو گروه تقسیم شدند: نیمی از آنها دو بار در روز یک کپسول دارونما مصرف کردند و گروه دیگر یک کپسول حاوی یک قاشق چای خوری دارچین مصرف کردند.

آنها دریافتند افرادی که دارچین مصرف می‌کردند سطح قند خون و سطح گلوکز پایین‌تری نسبت به افرادی که دارونما مصرف می‌کردند به میزان قابل توجهی پایین‌تر بودند.

محققان دریافتند که دارچین به طور قابل توجهی سطح قند خون را در بزرگسالان دارای اضافه وزن یا چاق و افراد مبتلا به پیش دیابت کاهش می دهد.

محققان گفتند: «دارچین، ادویه‌ای که به‌طور گسترده در دسترس و کم‌هزینه است، وقتی به رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت مرتبط با چاقی اضافه شود، ممکن است به بهبود کنترل گلوکز کمک کند.»

با این حال، محققانی که در این مطالعه شرکت نکردند هشدار دادند که آزمایشات بزرگتر هنوز مورد نیاز است.

یکی از شرکت کنندگان در این مطالعه گفت که دارچین به دلیل سطوح بالای پلی فنول ها و ترکیباتی مانند سینامالدئید و آنتی اکسیدان ها می تواند سطح گلوکز را کاهش دهد.

وی افزود: دارچین التهاب مضر را کاهش می دهد و از کبد در ذخیره گلوکز اضافی به شکل گلیکوژن برای رفع نیازهای انرژی در آینده حمایت می کند.

این اولین باری نیست که دانشمندان ارتباط احتمالی بین دارچین و قند خون پایین را پیدا می کنند.یک مطالعه در سال 2020 در مجله انجمن غدد درون ریز نشان داد که مصرف مکمل های دارچین همراه با وعده های غذایی احتمال ابتلا به دیابت را پس از سه ماه کاهش می دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید