در این مناطق باران شدید می آید، سومین هفته بهمن 1402

هواشناسی ایران خبر داد که سامانه بارشی یکشنبه وارد کشور می‌شود و بارش‌های شدید در برخی مناطق پیش بینی می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تسنیم نوشت: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی یکشنبه خبر داد و اعلام کرد: بارش‌ها در برخی مناطق از جمله جزایر شمالی خلیج‌فارس و شمال بوشهر شدید خواهد بود.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری همراه با افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور حاکم است.

یکشنبه آینده با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در مناطقی از جنوب غرب و جنوب ابرناکی، باران، رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.

در جزایر شمالی خلیج‌فارس و شمال بوشهر بارش‌ها شدت دارد و دریا مواج و متلاطم خواهد بود. روز دوشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد،‌ فارس،‌ بوشهر، غرب کرمان و هرمزگان را در بر می‌گیرد و برای جزایر واقع در شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه آینده در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی شده و بعدازظهر سه‌شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

 توصیف سامانه: وزش باد به نسبت شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: بعدازظهر جمعه 1402/11/20

نوع مخاطره: وزش باد به نسبت شدید (بیشینه سرعت وزش باد تا 26 نات) و بیشینه ارتفاع موج تا 180 سانتی متر با تاکید بر مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس

منطقه اثر:

جمعه 1402/11/20: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت های دریایی، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی توصیه: منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی ها به بنادر

دیدگاه تان را بنویسید