جی پلاس؛

اشتباهات رایجی که هنگام از بین بردن لکه ها انجام می دهیم

لکه بر روی لباس و مبلمان یکی از آزاردهنده ترین مشکلات برای ما محسوب می شود و با وجود اینکه بیش از یک روش مناسب برای از بین بردن لکه وجود دارد، تلاش ما برای از بین بردن لکه اغلب منجر به افزایش غلظت یا پخش شدن آنها می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس به نقل از  وب سایت Better Homes : یکی از برجسته ترین اشتباهاتی که می توانید مرتکب شوید این است که قبل از درمان لکه ها مدت زیادی صبر کنید، زیرا باقی ماندن لکه ها برای مدت طولانی ممکن است پاک کردن آنها را دشوارتر کند، زیرا پارچه لکه ها را جذب می کند و خشک می شود، بنابراین باید با از بین بردن لکه ها شروع کنید. . درست قبل از اینکه داخل پارچه بنشینند.

 

استفاده بیش از حد از مواد شوینده

استفاده بیش از حد از مواد شوینده بهترین راه حل نیست، زیرا می تواند باقیمانده پودر باقی بماند و باعث ایجاد لکه های جدید شود. گاهی اوقات باقیمانده صابون یا پودر، بستری برای رشد باکتری ها ایجاد می کند، بنابراین برای جلوگیری از تأثیر منفی روی پارچه، باید از مواد شوینده در حد اعتدال استفاده کرد.

 

دسترسی به سفیدکننده ها

این مثل به طور گسترده ای شناخته شده است که برای حفظ رنگ هرگز نباید از سفید کننده روی پارچه های رنگی استفاده کرد. با این حال، لکه‌ها ممکن است رخ دهند، بنابراین باید در هنگام استفاده از لکه‌ها روی اقلام سفید کاملاً محتاط باشید، زیرا بسته به مواد یا دستورالعمل‌های مراقبت، برخی برای سفید کردن بی‌خطر نیستند. در عوض، از سفیدکننده‌های مبتنی بر اکسیژن یا محلول روشن‌کننده نوری استفاده کنید.

 

از گرما یا آب گرم استفاده کنید

عبور دادن چیز داغ از روی لکه مانند اتو کردن لباس بدون توجه به لکه باعث محکم شدن آن می شود. آب داغ همچنین لکه ها را از بین می برد. گاهی اوقات افراد سعی می کنند لکه های خون را با آب داغ از بین ببرند، اما این اشتباه باعث افزایش پایداری آنها می شود، بنابراین شستشو با آب سرد ترجیح داده می شود.

دیدگاه تان را بنویسید