جی پلاس؛

پروتئین با هورمون گرسنگی چه می کند؟

پروتئین یکی از مهم ترین انواع غذاهای مفید و سالم محسوب می شود. پروتئین دو نوع است: پروتئین حیوانی مانند ماهی، گوشت، مرغ و انواع دیگر، و پروتئین گیاهی مانند عدس، نخود، غلات و حبوبات که برخی از گیاهخواران بدون توسل به گوشت آن را منبع اصلی سهمیه پروتئین روزانه می دانند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس به نقل از  وب‌سایت «ساینس دیلی» : غذاهای غنی از پروتئین تا زمانی که در نسبت‌های کنترل‌شده و متوسط ​​و بدون افزایش یا کاهش باشند، فواید زیادی برای کل بدن دارند. این به مبارزه با احساس گرسنگی کمک می کند و به سلامت گوارش و سلامت کلی ماهیچه ها، مفاصل و استخوان ها کمک می کند. پروتئین همچنین وضعیت انرژی و فعالیتی را که بدن تجربه می کند را تا حد زیادی کنترل می کند.

در ادامه این گزارش توضیح داده شده است که مصرف انواع پروتئین بر روی هورمون ضد گرسنگی تاثیر مثبت دارد، زیرا باعث افزایش مقدار آن و افزایش عملکرد آن می شود. بنابراین هرچه پروتئین بیشتری مصرف کنید، این هورمون وقتی در بدن شما افزایش می یابد پروتئین باعث می شود احساس سیری کنید.

شکی نیست که این فرآیند کمک زیادی به حفظ وزن طبیعی و دوری از ایده به دست آوردن چربی های ناسالم می کند و در نتیجه از چاقی مفرط و بیماری های جدی آن جلوگیری می کند.

در حالی که گزارش منتشر شده در رویترز اضافه کرد که پروتئین، به ویژه گیاهی، به بهبود سلامت بدن، منطقی کردن مصرف انرژی و محافظت از بدن در برابر پرخوری عصبی شدید و اختلال متابولیک کمک می کند.

رویترز با بیان اینکه پروتئین بر خلاف کربوهیدرات ها و چربی ها تحریک اشتها را کنترل می کند، و باعث افزایش احساس گرسنگی می شود و هورمون ضد گرسنگی را کاهش می دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید