12 استان منتظر برف و باران شدید باشند! + اسامی

دوشنبه و سه‌شنبه ـ با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از غرب کشور ـ علاوه بر مناطق ذکر شده ـ در شمال ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان، همدان، زنجان و شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز ابرناکی و بارش باران و برف و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران در ۱۲ استان کشور خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (یکشنبه) در غالب مناطق کشور جوی آرام مستقر می‌شود. بعدازظهر در مناطق مرزی آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و برخی نقاط آذربایجان شرقی افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طبق گزارش همشهری آنلاین، دوشنبه و سه‌شنبه ـ با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از غرب کشور ـ علاوه بر مناطق ذکر شده ـ در شمال ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان، همدان، زنجان و شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز ابرناکی و بارش باران و برف و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

طی این ۲ روز در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک و در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه و پنجشنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

تا روز سه‌شنبه در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد، لذا احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا روز سه‌شنبه مواج هستند.

هشدار به استان‌های ساحلی

سازمان هواشناسی همچنین برای استان‌های ساحلی هشدار‌های زرد و نارنجی صادر کرد.

بر اساس هشدار زردرنگ، از اواخر وقت فردا (دوشنبه) تا ظهر چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱/۵ متر در مناطق ساحلی و فراساحلی (با تاکید بر افزایش سرعت وزش باد) استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در دریای خزر رخ خواهد داد.

براساس هشدار نارنجی هم افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۳۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل در روز‌های اعلام‌شده در استان‌های زیر رخ خواهد داد:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۷: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان

چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۸: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و مناطق دور از ساحل دریای عمان

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناور‌ها و شناگران، آسیب دیدن شناور‌های سبک و تفریحی، آسیب دیدن تور‌های صیادی، خسارت دیدن تاسیسات و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

منع شنا و غواصی، منع فعالیت‌های شیلاتی، محدودیت در تردد شناور‌های سبک و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکو‌های نفتی و همچنین آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

دیدگاه تان را بنویسید