جی پلاس؛

مضرات نوشابه برای زنان

مطالعه‌ای که اخیرا در بیمارستان بریگهام، وابسته به دانشکده پزشکی هاروارد انجام شد، نشان داد زنانی که به طور منظم یک یا چند بار در روز نوشابه می‌نوشند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان کبد و هپاتیت مزمن هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: محققان در این مطالعه خاطرنشان کردند که نوشابه ها حاوی درصد بالایی از قند  هستند که خطرات سلامت عمومی فرد را افزایش می دهد و او را در معرض خطر چاقی، دیابت، سرطان، آسیب کبدی و مشکلات سلامت استخوان قرار می دهد.

حدود 100000 زن در این مطالعه شرکت کردند و به گفته نویسنده اول این مطالعه، لانگ گانگ ژائو از دپارتمان پزشکی شبکه Channing در بریگهام، این اولین مطالعه ای است که ارتباطی بین نوشیدن نوشیدنی های شیرین شده با شکر و مرگ و میر ناشی از بیماری کبد مزمن پیدا می کند.

محققان در این مطالعه خاطرنشان کردند که نوشابه ها حاوی درصد بالایی از قند  هستند که خطرات سلامت عمومی را افزایش می دهد و زنان را در معرض خطر چاقی، دیابت، سرطان، آسیب کبدی و مشکلات سلامت استخوان قرار می دهند. این خطر برای زنان بیشتر از مردان است که بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد، بارداری پرخطر، بیماری قلبی و نقرس هستند.

نوشیدنی های شیرین چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد؟

تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه هاروارد نشان داده است که نوشیدنی های شیرین یکی از عوامل اصلی چاقی و دیابت هستند. آنها همچنین به عنوان شواهدی از افزایش خطر بیماری قلبی ظاهر می شوند.

طبق گفته کلینیک مایو، شایع ترین نوع سرطان کبد، کارسینوم سلول های کبدی است که از نوع اصلی سلول های کبدی شروع می شود.

برخی از علائم رایج:

کاهش وزن

بی اشتهایی

درد در قسمت بالای شکم

استفراغ و حالت تهوع

ضعف و خستگی

نفخ شکم

رنگ زرد پوست و سفیدی چشم

 

دیدگاه تان را بنویسید