در این نقاط تهران باران 5 روزه می بارد!

هواشناسی تداوم بارندگی در تهران طی ۵ روز آینده را پیش بینی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان تهران، وضعیت هوای استان طی پنج روز همراه با آینده آسمان نیمه‌ابری و فعالیت سامانه بارشی به‌ویژه در بخش‌های شمالی و غربی استان خواهد بود.

براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت هوای استان طی پنج روز آینده آسمان نیمه‌ابری و با فعالیت سامانه بارشی به‌ویژه در بخش‌های شمالی و غربی استان به‌تناوب در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، بارش باران و وزش باد، نیمه‌شمالی بارش باران با احتمال بارش برف و در ارتفاعات بارش برف و مه گاهی وزش باد شدید و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان تهران، طی این مدت در بعضی ساعات وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه‌جنوبی استان مورد انتظار است.

آسمان شهر تهران فردا (۵ بهمن) نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای  ۶ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد و در روز جمعه (۶ بهمن) نیمه‌ابری، به‌تدریج ابری و اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه توچال با کمینه دمای ۷- درجه سانتی‌گراد، سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران بارندگی‌هایی ثبت شده است که بر اساس گزارش‌های اداره‌کل هواشناسی استان، بیشترین میزان بارندگی مربوط به ایستگاه آبعلی با ۱۷.۱ میلی‌متر است.

ایستگاه‌های دیگر نیز بارندگی‌هایی دریافت کرده‌اند که میزان آن در دماوند ۱۶.۴ میلی‌متر، شمیرانات - اقدسیه ۱۳.۶ میلی‌متر، میگون ۱۳.۴ میلی‌متر، پردیس ۱۲.۹ میلی‌متر، لواسان ۹.۸ میلی‌متر، شرق تهران ۸.۷ میلی‌متر، فیروزکوه ۷.۸ میلی‌متر، ورامین ۶ میلی‌متر، فرودگاه امام خمینی (ره) ۴.۴ میلی‌متر، فرودگاه مهرآباد ۳.۸ میلیمتر و شهریار ۱.۱ میلی‌متر بوده است.

اداره‌کل هواشناسی استان تهران همچنین با صدور هشدار سطح زرد از ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارش باران در نیمه‌شمالی استان باران و احتمال برف در نواحی سردسیر و مرتفع، بارش برف، وزش باد شدید موقت، در نواحی کوهستانی کولاک برف و مه از صبح پنجشنبه تا یکشنبه (۵ تا ۸ بهمن) در تهران به‌ویژه در نیمه‌شمالی و ارتفاعات خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، امکان مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستایی در نواحی کوهستانی، احتمال بهمن، امکان آب‌گرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود.

اداره‌کل هواشناسی استان تهران برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، عدم استقرار در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و مناطق سردسیر، پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها همچنین صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی را توصیه کرده است. 

دیدگاه تان را بنویسید