هشدار بارش سنگین برف و باران در 7 استان + اسامی

سازمان هواشناسی درباره بارش شدید برف و باران در ۷ استان کشور در اواسط هفته هشدار داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر می‌شود. در نوار شمالی به‌ویژه سواحل دریای خزر روند افزایش دما آغاز می‌شود و در شهرهای صنعتی تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

از ظهر فردا به‌تدریج از میزان غلظت آلاینده‌ها در کلان‌شهرها کاسته می‌شود و در غرب و شمال غرب کشور ابرناکی و بارش‌های پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

روز دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در مازندران، گیلان و اردبیل شروع می‌شود. در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی نیز افزایش ابر، بارش برف،‌ باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور گستره بارش‌ها کل نوار غربی ایران، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و کل سواحل دریای خزر را در بر می‌گیرد. در این روز بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، شمال کردستان، زنجان، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و بارش باران در گیلان و غرب مازندران شدید خواهد بود.

به نوشته تسنیم، روز چهارشنبه گستره بارش‌ سامانه در استان‌های نوار غربی و شمالی کشور است. در گیلان و مازندران و شمال زنجان طی چهارشنبه بارش برف و باران شدید خواهد بود. سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج است.

دیدگاه تان را بنویسید