هشدار/ هوای تهران برای این افراد خطرناک شد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از هشدار انباشت آلاینده ها در استان تهران خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار انباشت آلاینده های جوی توسط سازمان هواشناسی خبر داد و گفت: توصیه اکید مدیریت بحران اجتناب از تردد بیماران قلبی و تنفسی در فضای باز است.

 به نوشته مهر، یزدی مهر در ادامه از صدور هشدار زرد آلودگی هوای استان تهران توسط سازمان هواشناسی خبر داد و گفت: با توجه به این هشدار از اواخر وقت پنجشنبه شب ۲۸ دی ماه در جنوب و غرب تهران تا روز یکشنبه یکم بهمن ماه در نواحی مرکزی و جنوبی استان شاهد مخاطراتی مانند؛ پایداری هوا، عدم وزش باد قابل ملاحظه، انباشت آلاینده‌های جوی و در نهایت کاهش کیفیت هوا در نواحی پرتردد شهری و صنعتی خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی «آلودگی هوا یک بحران جدی و اولویت دار محیطی است»، افزود: با توجه به اینکه موضوع آلودگی هوا در این برهه زمانی به یک بحران تبدیل شده، نیازمند آن هستیم که در یک چارچوب مدیریت شده به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه از جمله موارد آلایندگی هوا می‌توان به منابع طبیعی و مصنوعی و عوامل اقلیمی اشاره داشته باشیم، عنوان کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی، وجود کوره‌ها، دود و آلودگی ناشی از سوزاندن بقایای کشاورزی و وسایل نقلیه و سوخت غیراستاندارد و مازوت سوزی از جمله منابع مصنوعی آلودگی هوا هستند، که سهم بیشتری را به خود اختصاص داده اند، لذا می‌توان با یک مدیریت منسجم از میزان اثرات پیدا و پنهان این مخاطرات بکاهیم.

یزدی مهر با بیان اینکه در زمان اعلام هشدارهای آلودگی هوا توصیه اکید مدیریت بحران عدم تردد بیماران قلبی و تنفسی، اطفال، بانوان باردار و سالمندان است، اظهار کرد: از شهروندان عزیز که بیشتر در معرض آسیب پذیری با آلودگی هوا هستند می‌خواهیم در مدت اعلام شده حتماً در منازل خود بمانند و از قرار گرفتن در محیط باز حتی‌الامکان خودداری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران در ادامه تاکید کرد: شهروندان گرامی توجه داشته باشند در مواقع آلودگی هوا، فضای باز به هیچ عنوان برای انجام حرکت‌های ورزشی مناسب نبوده و برای سلامت جسمی افراد خطرناک است.

دیدگاه تان را بنویسید