آلودگی هوای مشهد در آستانه وضعیت خطرناک

میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۴۱ نشان از شرایط بسیار ناسالم است و شاخص کنونی کیفیت هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت اخیر با عدد ۲۹۶ از وضعیت اضطرار نشان دارد که با عبور از عدد ۳۰۰ به وضعیت خطرناک می‌رسد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای این کلانشهر با افزایش حجم ریزگردها در هشتمین روز دیماه ۱۴۰۲، از وضعیت اضطرار عبور کرد و در آستانه وضعیت خطرناک قرار گرفت.

مهدی اله‌پور افزود: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۴۱ نشان از شرایط بسیار ناسالم است و شاخص کنونی کیفیت هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت اخیر با عدد ۲۹۶ از وضعیت اضطرار نشان دارد که با عبور از عدد ۳۰۰ به وضعیت خطرناک می‌رسد.

وی بیان کرد: وضعیت دیشب و امروز کلانشهر مشهد تداوم آلودگی و هجوم گرد و غبار دیروز شهرهای سرخس، فریمان و کلات است و گرد و غبار ۲ جبهه شمال شرقی و جنوب غربی عامل این وضعیت است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه امیدواریم شاهد بارش برف با توجه به پیش‌بینی های انجام‌شده باشیم، ادامه داد: در صورتیکه  پایداری هوا و تدوام آلودگی ادامه داشته باشد، برگزاری کارگروه اضطراری آلودگی هوا در استان جهت تصمیمات احتمالی مورد نیاز انجام خواهد شد.

اله‌پور گفت: در چنین شرایطی توصیه می‌شود مردم تا حد امکان آمد و شد خود را در شهر به صفر برسانند و بیماران قلبی، تنفسی و زنان و کودکان از هرگونه تردد در سطح شهر خودداری کنند.

طبق گزارش ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید