جی پلاس/ به مناسبت سالروز شهادت؛

آیا می شود مثل مفتح بود؟

مسجد قبا مرکز فعالیت های انقلابیونی مثل شهید مفتح بود. جوانان هم رفت و آمد زیادی به مسجد داشتند. او نه تنها در مسجد که در خانه هم به میزبانی از آنها می نشست. مفتح می دانست با جوانان چگونه رفتار کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، گروهک تروریستی فرقان دست به ترور زده بود و افرادی تاثیرگذار در روند جمهوری اسلامی مانند آیت الله مطهری را به شهادت رسانده بود، بیست و هفتم آذر ماه سال 58 بود که شخصیت مهم دیگری را هدف قرار داد و او را مقابل دانشکده الهیات دانشگاه تهران به شهادت رساند و وی کسی نبود جز آیت الله دکتر محمد مفتح.

حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی مفتح، فرزند او در گفت و گویی که با مجله شاهد یاران داشته است به نقل خاطره ای از پدر در جذب حداکثری جوانان و دانشجویان پرداخته و اینگونه گفته است:

 

جوانان از طبقات مختلف، به خصوص دانشجویان، زیاد به منزل ما رفت و آمد داشتند. شهید مفتح با آنها برخورد بسیار ملاطفت آمیزی داشتند و اشتباهاتشان برای ایشان قابل اغماض بود یکی از دوستان وی نقل می کند قبل از انقلاب یک بار مسجد قبا بودم و بعد از نماز عده ای با شهید مفتح نشسته بودیم و جوانی که خیلی سر و شکل مناسبی نداشت، بعد از نماز آمد و بی مقدمه گفت: "حاج آقا!این کار حلال است یا حرام؟" شهید مفتح جواب می دهند که"نه! همه اش حرام نیست." آن زمان این صحبت برای ایشان خیلی عجیب بوده و از شهید مفتح می پرسند که چطور چنین جوابی داده اند. شهید مفتح می گویند این جوان به هر حال آمده بود و اگر قرار باشد من بالصراحه جواب منفی بدهم دیگر فردا پیدایش نمی شود، ولی با این پاسخ که همه اش حرام نیست، او را جذب می کنیم و به مرور تصحیح می شود. شهید مفتح به هر حال حرف خلاف اسلام نزده بودند، ولی اگر با صراحت و مثل دیگران جواب می دادند، برخی از جوانان را طرد می کردند. ایشان سعی می کردند تا جایی که لطمه ای به هدف نخورد، چندان سختگیری نکنند.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید