ترفندهای مهم پیک نیک و گردش در فصل سرما

بسیاری از ما پیک نیک رفتن را مختص به فصول گرم سال می‌دانیم و حدس می‌زنیم اگر در فصول سرد طبیعت یا پارک را برای تفریح و استراحت در نظر بگیریم، باید سرماخوردگی را به جان بخریم. اما، اینطور نیست. پیک نیک رفتن در فصول سرد می‌تواند به اندازه فصول گرم دلپذیر شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بسیاری از ما پیک نیک رفتن را مختص به فصول گرم سال می‌دانیم و حدس می‌زنیم اگر در فصول سرد طبیعت یا پارک را برای تفریح و استراحت در نظر بگیریم، باید سرماخوردگی را به جان بخریم. اما، اینطور نیست. پیک نیک رفتن در فصول سرد می‌تواند به اندازه فصول گرم دلپذیر باشد به شرطی که نکات آن را بدانیم و مکان مناسبی انتخاب کنیم.

بسیاری از ما پیک نیک رفتن را مختص به فصول گرم سال می‌دانیم و حدس می‌زنیم اگر در فصول سرد طبیعت یا پارک را برای تفریح و استراحت در نظر بگیریم، باید سرماخوردگی را به جان بخریم. اما، اینطور نیست. پیک نیک رفتن در فصول سرد می‌تواند به اندازه فصول گرم دلپذیر باشد به شرطی که نکات آن را بدانیم و مکان مناسبی انتخاب کنیم. اگر می‌خواهید در اولین فرصت چنین برنامه‌ی تفریحی بچینید، راهنمایی‌های راهنماتو را بخوانید.

اگر خوب لباس بپوشی، نمی‌چای!

قبل از اینکه سبد پیک نیک را داخل صندوق عقب ماشین بگذارید، باید لباسی گرم بپوشید و وسایل گرمایشی مثل پتو به همراه داشته باشید. ممکن است فکر کنیم که انقدر سخت گیری برای لباس پوشیدن لازم نیست، همین که آتش را برپا کنیم هوا عالی خواهد شد، اما یک لحظه زمانی را در نظر بگیرید که زمین مرطوب از باران و برف روزهای قبل است، آن وقت آتش روشن کردن کمی سخت می‌شود. در این میان پوشیدن یکی دو جفت جوراب و یک بوت گرم، شما را چند قدم جلو می‌برد.

دقیق بدون کجا داری می‌ری!

بسیاری از ما ممکن است اول راه بیوفتیم، بعد تصمیم بگیریم که کجا برنامه پیک نیک را برگزار کنیم. گاهی نیز مکانی را در صفحات مجازی می‌بینیم و سراسیمه به آن سمت راه می‌افتیم، غافل از اینکه شرایط محیطی آن‌جا دقیقا به چه شکل است. نباید فراموش کرد که ممکن است واقعیت مکان‌ها با عکس‌هایشان متفاوت باشد. بعلاوه، اگر بدانیم کجا می‌خواهیم برویم، از شب قبل وضعیت آب و هوایی آن قسمت را بررسی می‌کنیم و اگر شرایط مناسب نبود محل دیگری را انتخاب می‌کنیم. در این حال اگر هیچ کدام از دشت‌ها و جنگل‌های اطرافتان وضعیت مناسبی نداشتند، برخی از پارک‌های جنگلی هم زیبایی‌های خاصی در فصول سرد دارند. می‌گویید نه؟ به یاد پارک جمشیدیه تهران بیفتید.

 

پیک نیک در فصل 2سرما (1)

 

به غذاهای پیک نیکیت تنوع بده!

اکثر ما ایرانی‌ها با شنیدن نام پیک نیک فورا به یاد جوجه کباب می‌افتیم و می‌گوییم «هم راحته هم به صرفه!» اما نه! بهتر است کمی دست نگه داریم و بیشتر فکر کنیم. نظرتان درباره کتلت چیست؟ ممکن است بگویید در دل طبیعت باید غذا را روی آتش درست کرد؛ حق با شماست! می‌توانیم سوسیس کبابی بخوریم یا سیب زمینی پنیری. برخی از غذاهای اصیل و سالم ایرانی هم هستند که در اصل باید به صورت کبابی درست شوند. به عنوان مثال میرزاقاسمی یا حتی کشک بادمجان، این بار با طعم بادمجان کبابی.

نوشیدنی داغ ببر!

حتی اگر در چله‌ی تابستان باشیم، چای پای ثابت ما ایرانیان است. بسیار خب، تصمیم بگیریم که چای آتشی میل داریم یا فلاسکی و هر کدام را که انتخاب کردیم، وسایل مورد نیازش را از شب قبل برداریم تا مجبور نشویم بین راه، مبلغ زیادی برای یک قوری روئی بدهیم. اما، انتخاب‌های متفاوت‌تری هم هست. اکثر ما با چشیدن طعم شکلات حالمان خوش می‌شود، اگر بچه‌ها همراهمان باشند، عاشق این ایده خواهند شد. پس می‌توانیم یک هات چاکلت داغ به سبک ایرانی بنوشیم و از هوای دلچسب پاییز و زمستان لذت ببریم.

بازی‌های خاص خانوادگی ترتیب بده!

پیک نیک رفتن بهترین موقعیت برای بودن در کنار خانواده است، حالا که دور هم جمع هستیم بهتر است برای خود یکسری سرگرمی در نظر بگیریم. اگر پیک نیکی که می‌رویم نزدیک پیست‌های اسکی باشد که اسکی کردن، آن هم دسته جمعی، بسیار گزینه خوبی است. اما سرگرمی‌های ساده‌تری هم هست. اگر اطرافتان برف می‌بینم، باید فورا یک آدم برفی را مهمان جمعمان کنیم. بعلاوه می‌توانیم بازی‌های کارتی سرگرم‌کننده‌ای مثل دبرنا به همراه داشته باشیم تا پیک نیکمان تبدیل به یک دورهمی شاد شود.

منبع: راهنماتو

 

دیدگاه تان را بنویسید