جی پلاس

سر و صدا چقدر سلامتی را تهدید می کند؟

یک مطالعه علمی بر وجود رابطه بین کاهش شنوایی و کاهش توده بدن در سالمندان صحه می گذارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: یک تیم تحقیقاتی از فنلاند رابطه ای بین قرار گرفتن در معرض صدا و کاهش شنوایی از یک سو و کاهش توده بدن و کاهش وزن و افزایش سن از سوی دیگر مشاهده کردند.

سر و صدا در محیط اطراف انسان به طور کلی تهدیدی برای سلامتی است، زیرا قرار گرفتن مداوم در معرض صدا منجر به از دست دادن شنوایی یا ناشنوایی می شود، اما مطالعه جدیدی که توسط یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه Oulu در فنلاند انجام شده، به این نتیجه رسیده است که ممکن است ارتباطی بین قرار گرفتن در معرض صدای ترافیک و احتمال کاهش وزن، وجود داشته باشد.

مطالعه انجام شده توسط تیم علمی به سرپرستی محقق Yuan He، با هدف تعیین رابطه بین کاهش شنوایی و ساختار بدن و اینکه آیا ارتباطی بین وزن بدن و قرار گرفتن در معرض صدا وجود دارد، در چارچوب یک برنامه علمی به نام "پروژه ابزار طولانی" انجام شده است.

این مطالعه که توسط ژورنال علمی Scientific Reports منتشر شد، بر داده‌های Biobank بریتانیا و سایر مطالعات مرتبط با مهندسی ژنتیک تکیه کرد و بر روی داوطلبان بین 52 تا 63 سال متمرکز شد. مشخص شد که کاهش شنوایی می تواند منجر به کاهش توده بدن و کاهش چربی بدن در بین افراد اروپایی تبار شود که می تواند به طور کلی منجر به کاهش وزن شود.

محقق Yuan He تأیید کرد که این مطالعه شواهدی را ارائه می دهد که نشان می دهد افراد مسنی که از کاهش شنوایی رنج می برند ممکن است در معرض کاهش وزن و چربی بدن کم قرار بگیرند.

وی به وب‌سایت مدیکال اکسپرس که متخصص علوم پزشکی است، گفت: این کشف برای کسانی که همزمان از کم شنوایی و سوءتغذیه رنج می‌برند چالش محسوب می‌شود، زیرا لازم است حمایت‌های تغذیه‌ای برای این گروه افزایش یابد؛ چرا که به طور خاص در معرض خطر هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید