پاسخ اداره کل میراث فرهنگی اصفهان به انتقادات در مورد پل شهرستان: استفاده از مصالح قیر و گونی برای عایق‌سازی آثار تاریخی عرف است + عکس

پل شهرستان، قدیمی‌ترین پل زاینده رود است که قدمت آن به دوره ساسانیان می‌رسد و در شرقی‌ترین نقطه اصفهان بر روی زاینده رود قرار دارد؛ انتشار تصاویر مرمت در فضای مجازی سبب نگرانی برخی کاربران نسبت به از بین رفتن این اثر تاریخی شده بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اعلام کرد: از آنجا که نیاز بود تا پل در مقابل نفوذ آب، عایق‌سازی شود ، یک لایه نازک قیر و گونی بر روی پل اجرا شد؛ قیر و گونی با ایزوگام تفاوت دارد. استفاده از مصالح قیر و گونی برای عایق‌سازی آثار تاریخی عرف است  و این مهم بر اساس نظر کارشناسان خبره میراث فرهنگی انجام شده است. 

آخرین مرمت اساسی که روی عرشه پل صورت گرفت به حدود ۵۵ سال پیش باز می‌گردد در آن دوره از آنجایی که علم مرمت توسعه امروز را نداشت، از مصالحی استفاده شده بود که اگرچه سبب دوام پل شده بود، اما اصولی نبود و سال گذشته  شواهدی که مبنی بر نفوذ آب از عرشه پل به سقف دهانه‌های زیرین پل گزارش شد.

 

پل شهرستان (2)

 

به نوشته خبرگزاری صداوسیما، پل شهرستان، قدیمی‌ترین پل زاینده رود است که قدمت آن به دوره ساسانیان می‌رسد و در شرقی‌ترین نقطه اصفهان بر روی زاینده رود قرار دارد؛ انتشار تصاویر مرمت در فضای مجازی سبب نگرانی برخی کاربران نسبت به از بین رفتن این اثر تاریخی شده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید