هوش مصنوعی واتس‌اپ جدی تر از همیشه!

واتس‌اپ یک قدم به‌ عرضه چت‌بات هوش مصنوعی نزدیک‌تر شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دیجیاتو نوشت: در به‌روزرسانی جدید نسخه اندرویدی واتس‌اپ بتا، یک میانبر مخصوص برای ارتباط با چت‌بات هوش مصنوعی اضافه شده است.

در رویداد سپتامبر (شهریورماه 1402)، متا اعلام کرد که واتس‌اپ به یک چت‌بات هوش مصنوعی مجهز خواهد شد. از آن زمان تنها عده‌ای منتخب از کاربران قادر به استفاده از قابلیت چت با این ابزار هوش مصنوعی بودند. هنوز مشخص نیست چه زمانی این هوش مصنوعی برای عموم عرضه می‌شود، اما اخیراً میانبری به این برنامه اضافه شده است که نشان می‌دهد زمان عرضه هوش مصنوعی واتس‌اپ زیاد دور نیست. این میانبر فعلاً برای همه کاربران در دسترس قرار نگرفته است.

براساس گزارش منتشرشده، واتس‌اپ جدیدترین نسخه بتای اپ اندرویدی (نسخه 2.23.24.26) خود را عرضه کرده است. این به‌روزرسانی جدید که درحال‌حاضر برای دانلود در فروشگاه گوگل‌پلی در دسترس است، به‌نظر می‌رسد که میانبر یا شورتکات جدیدی برای دستیار هوش مصنوعی دارد. بااین‌حال، تنها کاربران اندکی اجازه دسترسی به این ابزار هوش مصنوعی دارند.

 

میانبر جدید واتس‌اپ برای مکالمه با هوش مصنوعی

 

هوش مصنوعی واتساپ

 

در اسکرین‌شات بالا می‌توانید ببینید که یک دکمه تازه در بالای دکمه چت جدید در تب Chats ظاهر شده است. این دکمه یک نماد دایره‌ای را نشان می‌دهد که یادآور نماد قدیمی کورتانای مایکروسافت است. براساس گزارش‌ها، وقتی روی این دکمه کلیک کنید، چت‌باتی مبتنی بر هوش مصنوعی برای پاسخ به سؤالات به‌سرعت باز می‌شود. این دکمه به‌صورت یک دکمه اکشن شناور (FAB) ظاهر خواهد شد.

براساس گزارش‌ها، این ویژگی جدید تنها برای تعداد کمی از کاربران اندروید که آخرین نسخه بتا را دانلود کرده‌اند در دسترس است. بااین‌حال، واتس‌اپ این ویژگی را در هفته‌های آینده برای افراد بیشتری عرضه خواهد کرد.

چند روز پیش نیز شاهد تغییراتی در قسمت بک‌آپ چت در اندروید بودیم. تاکنون استفاده از این قابلیت رایگان بوده است، اما از دسامبر (آذرماه 1402) برای ذخیره‌سازی چت‌ها و اطلاعات خود باید از فضای ذخیره‌سازی حساب گوگل خود استفاده کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید