نقش جدید لئوناردو دی کاپریو مشخص شد: لئوناردو داوینچی!

کریستوفر همپتون، فیلمنامه‌نویس برنده اسکار برای «پدر» و «روابط خطرناک» بر مبنای کتاب زندگی‌نامه‌ای والتر آیزاکسون با عنوان «لئوناردو داوینچی» فیلم‌نامه‌ای برای یونیورسال پیکچرز با بازی لئوناردو دیکاپریو می‌نویسد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مهر نوشت: فیلمنامه‌نویس برنده اسکار با اقتباس از یک کتاب زندگینامه‌ای، فیلم‌نامه فیلمی را درباره لئوناردو داوینچی آماده می‌کند.

کریستوفر همپتون، فیلمنامه‌نویس برنده اسکار برای «پدر» و «روابط خطرناک» بر مبنای کتاب زندگی‌نامه‌ای والتر آیزاکسون با عنوان «لئوناردو داوینچی» فیلم‌نامه‌ای برای یونیورسال پیکچرز می‌نویسد.

یونیورسال پیکچرز ۶ سال پیش به شدت به دنبال این بود که بتواند مالکیت این اثر را به دست آورد و آن زمان پارامونت از آن پیشی گرفت تا این پروژه را با کمپانی «اپین وی» لئوناردو دی کاپریو جلو ببرد؛ اما در نهایت یونیورسال بود که سرانجام موفق به کسب حقوق این کتاب شد و کریستوفر همپتون را برای نگارش این فیلم‌نامه اقتباسی استخدام کرد. به نظر می‌رسد این نویسنده برنده اسکار که فیلم‌هایش معمولاً با حضور چهره‌های درجه یک ساخته می‌شوند، بهترین انتخاب برای این امر باشد.

همپتون در کارنامه‌اش فیلمنامه‌های به یادماندنی زیاد دارد که «تاوان»، «روابط خطرناک»، «یک روش خطرناک» و به تازگی «پدر» فلوریان زلر که برنده ۲ جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی و بازیگر مرد برای آنتونی هاپکینز شد، از جمله آن‌ها هستند. همپتون برای نمایشنامه‌ها و موزیکال‌هایش هم ۲ جایزه تونی، یک جایزه اولیویه و جایزه حلقه منتقدان تئاتر نیویورک را به دست آورده است.

پیش‌نویس اولیه این پروژه پیش از اعتصاب انجمن نویسندگان به پایان رسید و اکنون روشن نیست که آیا دی کاپریو که پیشتر مایل بود هم تهیه‌کننده و هم بازیگر نقش داوینچی باشد، با این پروژه همکاری می‌کند یا خیر.

معاون ارشد توسعه تولید یونیورسال، رایان جونز، از طرف استودیو بر این پروژه نظارت خواهد کرد.

در کتاب آیزاکسون هنر لئوناردو داوینچی و علم او بر اساس هزاران صفحه از دفترچه‌های وی که شامل نقاشی‌ها و اختراع‌ها و اکتشاف‌های وی از زندگی و کار او است، روایت شده است. این کتاب همچنین فصل‌های کمتر شناخته شده‌ای از زندگی و شخصیت داوینچی را روشن می‌کند.

ایزاکسون نویسنده و تاریخ‌نگار پرفروشی است که به خاطر نوشتن بیوگرافی شماری از شخصیت‌های تاثیرگذار شهرت دارد. زندگی‌نامه استیو جابز، آلبرت اینشتین و ایلان ماسک از مهم‌ترین کتاب‌های وی است. با اقتباس از کتابی که او درباره استیو جابز نوشت فیلمی به کارگردانی دنی بویل ساخته شد که مایکل فاسبندر و کیت وینسلت برای بازی در آن نامزدی اسکار را کسب کردند.

دیدگاه تان را بنویسید