اینترنتی با سرعت و قیمت بی سابقه آمد: 50 گیگابیت بر ثانیه ماهانه 45 میلیون تومان!

شرکت خدمات اینترنت Ziply در ایالات‌متحده، سرویسی بسیار سریع و البته گران‌قیمت با سرعت چشمگیر ۵۰ گیگابیت‌برثانیه را به مشتریانش ارائه می‌دهد. درواقع حدود یک میلیون نفر در مناطق تحت پوشش شرکت مذکور ازجمله اورگان، واشنگتن، آیداه و مونتانا واجد شرایط دریافت اینترنت پرسرعت ۵۰ گیگابیت‌برثانیه هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ شرکت ارائه‌دهنده‌ی این سرویس می‌گوید چنین سرعت بالایی به آینده اشاره دارد و ازطرفی این اطمینان را ایجاد می‌کند که زیرساخت‌ها توانایی خدمات‌دهی به جوامع کاربران را طی دهه‌های آینده دارند.

یکی از خدمات‌دهندگان اینترنت آمریکا اولین سرویس ۵۰ گیگابیت برثانیه را برای کاربران خانگی ارائه داد که ۹۰۰ دلار در ماه هزینه دارد.

به نوشته زومیت؛ شرکت خدمات اینترنت Ziply در ایالات‌متحده، سرویسی بسیار سریع و البته گران‌قیمت با سرعت چشمگیر ۵۰ گیگابیت‌برثانیه را به مشتریانش ارائه می‌دهد. درواقع حدود یک میلیون نفر در مناطق تحت پوشش شرکت مذکور ازجمله اورگان، واشنگتن، آیداه و مونتانا واجد شرایط دریافت اینترنت پرسرعت ۵۰ گیگابیت‌برثانیه هستند.

مشتریان Ziply علاوه‌بر پرداخت هزینه‌ی ماهانه‌ی ۹۰۰ دلاری برای خرید اینترنت با سرعت ۵۰ گیگابیت‌برثانیه، باید روتر مخصوصی را هم تهیه کنند. این ISP محصولی به‌نام MikroTik Cloud Core CCR2216-1G-12XS-2XQ را برای اتصال به سرویس جدیدش توصیه کرده است؛ قیمت مودم مذکور ۲,۴۰۹ دلار است. این روتر ۱۶ گیگابایت رم داخلی دارد و البته باید ۶۰۰ دلار هم برای نصب آن پرداخت کنید.

نکات مهمی درمورد سرویس اینترنت پرسرعت ۵۰ گیگابیت برثانیه‌ی Ziply وجود دارد. این شرکت هشدار می‌دهد که سرعت‌ اتصال به اینترنت برای هر کاربر می‌تواند متفاوت باشد و سرعت‌ اعلامی برای اتصالات سیمی است. به‌هر حال استاندارد وای‌فای ۷ می‌‌تواند به حداکثر سرعت ۴۶ گیگابیت برثانیه دست یابد و احتمالاً مودم‌های مبتنی‌بر این فناوری، برای اتصال بی‌سیم به سرویس Ziply مناسب خواهند بود.

خدمات خانگی Ziply بسیار سریع‌تر از سرویس ۵ گیگابیت برثانیه‌ی AT&T و ۱۰ گیگابیت برثانیه‌ی Fontier Xfinity است. گوگل نیز اخیراً با سرویس Fiber خود اینترنت ۲۰ گیگابیت‌برثانیه را با روترهای وای‌فای ۷ آزمایش کرد که البته همچنان سرعتی پایین‌تر از Ziply دارد. به‌نظر می‌رسد تعداد افرادی که واقعاً به اینترنت ۵۰ گیگابیت‌برثانیه نیاز دارند کم باشد؛ شرکت ارائه‌دهنده‌ی این سرویس می‌گوید چنین سرعت بالایی به آینده اشاره دارد و ازطرفی این اطمینان را ایجاد می‌کند که زیرساخت‌ها توانایی خدمات‌دهی به جوامع کاربران را طی دهه‌های آینده دارند.

Ziply اعلام کرد همه‌ی سرویس‌هایش روی شبکه‌ی ۱۰۰ درصد فیبر این شرکت ارائه می‌شوند و به‌صورت شبانه‌روزی تحت کنترل هستند تا از کاهش سرعت، تأخیر و مشکلات دیگر جلوگیری شود.

دیدگاه تان را بنویسید