جی پلاس؛

ارتباط دیابت نوع 2 و مصرف گوشت قرمز! / هفته ای چند بار گوشت قرمز بخوریم؟

به گفته محققان خوردن با میزان قابل توجهی از مصرف گوشت قرمز در هفته، ممکن است به دیابت نوع 2 مبتلا شویم؛ بنابراین باید هفته ای چند بار گوشت قرمز بخوریم؟

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از سایت روزنامه هندوستان تایمز: طی مطالعه‌ای که اخیراً در دانشگاه هاروارد انجام شد، محققان نشان دادند، افرادی که دو بار در هفته گوشت قرمز می‌خورند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهند. این مطالعه از یک طرف خطر مصرف بیش از حد گوشت را روشن می کند و از طرف دیگر جایگزین های گوشت را ارائه می دهد.

 

ارتباط دیابت نوع 2 و مصرف گوشت قرمز

 

محققان تایید کردند که مطالعات قبلی ارتباط بین مصرف گوشت قرمز و دیابت نوع 2 را ثابت کرده بود، اما مطالعه جدیدی که توسط متخصصان دانشگاه هاروارد انجام شد تعدادی از موارد دیابت نوع 2 را در میان شرکت کنندگان تجزیه و تحلیل کرد و ادعا کرد که افرادی که تنها دو وعده از گوشت قرمز در هفته  می خورند ممکن است به دیابت نوع 2 مبتلا شوند.

 

پزشکان دریافته اند که مصرف گوشت قرمز حتی از نوع فرآوری شده، به شدت با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است. شرکت‌کنندگانی که بیشترین مقدار گوشت قرمز را مصرف می‌کردند، 62 درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 بودند، در مقایسه با افرادی که کمترین مقدار گوشت قرمز را مصرف می‌کردند.

وعده های کوچکتر و هر وعده اضافی روزانه گوشت قرمز فرآوری شده با افزایش 46 درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه بود.در حالی که هر وعده اضافی روزانه گوشت قرمز فرآوری نشده با 24 درصد افزایش خطر دیابت نوع 2 مرتبط بود.

 

جایگزین مصرف گوشت قرمز چیست؟

محققان همچنین دریافتند که جایگزینی گوشت قرمز با منابع پروتئین گیاهی سالم مانند آجیل و حبوبات یا با مقادیر متوسطی از محصولات لبنی می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

علاوه بر این، جایگزینی یک وعده آجیل و حبوبات می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 30 درصد کاهش دهد، در حالی که جایگزینی یک وعده لبنیات می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 22 درصد کاهش دهد.

 

هفته ای چند بار گوشت قرمز بخوریم؟

دکتر والتر ویلت، استاد اپیدمیولوژی و تغذیه، گفت که خوردن حداکثر یک وعده در هفته گوشت قرمز برای افرادی که می خواهند سلامت و تندرستی خود را بهبود بخشند منطقی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید