غذاهایی که کلسترول را کم می کند؟

رژیم غذایی نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی فرد ایفا می کند، زیرا برخی از غذاها به پیشگیری از بیماری های قلبی، سکته قلبی و سایر بیماری ها کمک می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامت:حملات قلبی و آسیب به رگ های خونی  دارای عوامل متعددی از جمله عامل ژنتیکی است اما در عین حال به تعدادی از عوامل سبک زندگی نیز مرتبط است که قابل تغییر است.

 

غذاهایی که کلسترول را کم می کند؟

دکتر کلودیا لو فوور، کارشناس تغذیه گفت:  یکسری مواد غذایی وجود دارد که خوردن آنها با خوردن غذاهای سالم به کاهش کلسترول وکاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.

 

شکلات تلخ

در واقع، شکلات تلخ فواید زیادی برای سلامتی دارد، زیرا حاوی فلاونوئیدهایی است که ممکن است به درمان فشار خون، کاهش التهاب و پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند.

 

جو دوسر

جو دوسر سرشار از بتا گلوکان و فیبر محلول است که می تواند کلسترول را کاهش دهد. یک کاسه بلغور جو دوسر در صبح می تواند به تنظیم سطح کلسترول که مرتبط با سلامت قلب است کمک کند. شما می‌توانید از شیرهای لبنی یا گیاهی و انواع میوه‌های تازه، دانه‌های کتان، ادویه‌ها و سایر مغزها و دانه‌ها را در کنار جو دوسر استفاده کنید حتما جو دوسر بدون گلوتن تهیه کنید.

 

لوبیا

لوبیا منبع عالی فیبر برای کمک به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید است. فرقی نمی کند لوبیا سفید، سیاه یا سایر انواع لوبیا باشد، خوردن آنها می تواند سلامت قلب شما را بهبود بخشد.

 

سبزیجات

از جمله سبزیجاتی مانند کلم، گل کلم و اسفناج با افزایش آنتی اکسیدان ها سلامت قلب شما را تقویت می کند.

 

آجیل

آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. آجیل ها حاوی چربی های مفید برای قلب هستند و سرشار از امگا 3 و ویتامین  E هستند کلسترول  اگر آجیل را دوست ندارید یا نمی توانید مصرف کنید، آووکادو و ماهی های چرب یکی دیگر از منابع خوب امگا 3 هستند. .

دیدگاه تان را بنویسید