در گفت و گو با جِی پلاس؛

رضا علیپور: ۱۰ سال جز وعده چیزی از مسئولان نشنیدم/ سرباز مردم هستم

ملی پوش سنگنوردی ایران گفت: از مسئولان هیچ انتظاری ندارم چون برای ورزشکار دنیا این کار کسر شأن است و در این 10 سال چیزی جز دروغ و وعده نشنیدم.

لینک کوتاه کپی شد

رضا علیپور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص بازی‌های آسیایی و کسب نشان طلا گفت: دوره قبل توانستم علاوه بر قهرمانی رکورد هم بشکنم اما این دوره رقبای جهانی بودند. سنگنوردی آسیا نسبت به اروپا سطح بالاتری دارد با این حال در فینال توانستم رکورددار جهان را حذف کنم اما این برای من افتخاری نیست چون خودم قهرمان جهان بودم؛ اگر الان هم یک خط پایین آمدم دلیل بر این نیست که از رقبا ضعیف تر باشم.

او با بیان این که هیچ انتظاری از مسئولان ندارد تصریح کرد: من از مسئولان هیچ انتظاری ندارم چون سرباز مردم هستم و برای  ورزشکار دنیا کسر شأن است که از مسئول انتظار داشته باشد. ۱۰ سال پیش قهرمان جهان شدم چه کردند؟ فقط وعده و وعید؛ در این ۱۰ سال چیزی جز دروغ نشنیدم. مسئولان کاری نکنند که آینده جوانان در تمام رشته‌های ورزشی بسوزد چون این کار خیانت محسوب می‌شود. جوانی که ورزش نکند به دنبال اعتیاد می‌رود، روحش ضعیف می‌شود و انرژی‌اش را نمی‌تواند خالی کند بنابراین وقتی امکانات فراهم نکنیم نمی‌توان از جوان انتظار داشت. 

علیپور افزود:  سنگنوردی ورزشی سنگین و جزو معدود رشته‌هایی است که چهار نقطه بدن در آن درگیر می‌شود بنابراین تمرکز خیلی بالایی می‌خواهد. این ورزش به زمانی مربوط می‌شود که آدم‌ها برای این که زنده بمانند از صخره‌ها بالا می‌رفتند تا به غارها پناه ببرند. در کل رشته متفاوتی است که هم می‌توانیم در طبیعت و هم داخل سالن فعالیت کنیم. وقتی فرد در طبیعت با صخره سر و کله بزند متوجه می‌شود این ورزش قابل قیاس با هیچ رشته‌ای نیست.

قهرمان‌سنگنوردی جهان در پایان صحبت‌های خود گفت:  در حال حاضر برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنم  که یک ماه دیگر مسابقه داریم و قهرمان می‌شوم؛ بعد از کسب سهمیه هدفم حضوری پر قدرت در المپیک است.

دیدگاه تان را بنویسید