خداحافظی با آتیلا پسیانی در تالار وحدت + عکس و فیلم

مراسم تشییع آتیلا پسیانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با حضور هنرمندان در پهنه رودکی تالار وحدت برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مراسم وداع با پیکر آتیلا پسیانی بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون ایران، با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

 

 

 

به نوشته خبرگزاری صدا و سیما،  مراسم تشییع پیکر آتیلا پسیانی بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون با حضور جمعی از هنرمندان و دوستاران هنر و سینما مقابل تالار وحدت برگزار شد. 

محمود سالاری معاون سازمان سینمایی و اهالی سینما و هنرمندانی چون مرضیه برومند، اکبر زنجانی، حبیب رضایی، داریوش فرهنگ، علی دهکردی، اکبر زنجان پور، داریوش فرهنگ، محمد چرم شیر، اروند دشت ارای، مارین ون هولک، قطب الدین صادقی، فرزین محدث، حسین مسافر آستانه، اصغر همت، شهرام گیل آبادی از جمله چهره هابی بودند که پیش از شروع رسمی مراسم برای بدرقه دوست خود حاضر شده بودند. 

ایرج راد رئیس هیات مدیره خانه تئاتر نیز در حالی که متاثر بود روی صحنه در نظر گرفته شده حضور پیدا کرد و گفت: ما در اینجا جمع شدیم عزیزی را بدرقه کنیم و سپاسگزار خدمات فرهنگی او باشیم. آتیلا فرزند تئاتر بود و در تئاتر به دنیا آمد. آتیلا همواره با مادرش جمیله شیخی چه در صحنه تئاتر چه در پشت صحنه حضور داشت و با جوهره تئاتر آشنا شد. شناختی از تئاتر پیدا کرد که کمتر کسی به این شناخت از اجرای تئاتر و هنرمندان تئاتر رسیده است.

وی یادآور شد: تاثیرات کارگاه نمایش و اجرای تئاتر‌های تجربی خارجی او را به سمت تئاتر تجربی رهنمون ساخت و در این زمینه تلاش های بسیاری کرد.

آتیلا با تاسیس گروه «بازی» کار‌های تاثیرگذار بسیاری انجام داد.

راد به حضور تاثیرگذار آتیلا پسیانی در سینما و تلویزیون، تاکید کرد و گفت: آتیلا در عمر کوتاه ۶۶ ساله خود مدام در ارتقاء فرهنگ و هنر کشور تلاش کرد. وی عضو هیات موسس خانه تئاتر بود. در خانه سینما فعالیت صنفی کرد و در هیات مدیره خانه هنرمندان ایران حضور داشت و همواره در امور صنفی فعال بود و حمایت از جوانان تئاتری را با حضور در شورای تماشاخانه ایرانشهر انجام می‌داد.

در ادامه بیانیه خانه سینما و انجمن صنفی بازیگران سینمای ایران قرائت شد. در ادامه رضا کیانیان و رامبد جوان و سحر دولتشاهی بازیگران سینما و تلویزیون هم درباره شخصیت این بازیگر فقید صحبت کردند. در پایان از طرف خانواده این بازیگر مرحوم اعلام شد تمام هزینه های این مراسم صرف چند بیمار سرطانی می شود.

پیکر این هنرمند فقید پس از تشییع برای خاکسپاری به بهشت زهرا منتقل شد تا در کنار مزار مادرش جمیله شیخی آرام گیرد.

حجم ویدیو: 1.17M | مدت زمان ویدیو: 00:00:13 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید