قیمت زعفران در بازار، 19 مهر 1402

هم اکنون زعفران نو نسبت به محصول سال قبل با نرخ بالاتری از کشاورزان خریداری می شود، اما تا زمانی که عرضه به انبوه نرسد نمی توان نرخ زعفران در بازار را‌مشخص کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ نایب رئیس شورای ملی زعفران حداقل نرخ هرکیلو زعفران دسته را ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و حداکثر زعفران نگین را ۵۲ میلیون تومان اعلام کرد.

غلامرضا میری گفت: نرخ کنونی هرکیلو زعفران دسته ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، پوشال ۴۴ تا ۴۵ میلیون تومان، سرگل ۴۶ تا ۴۸ میلیون تومان و نگین ۴۷ تا ۵۲ میلیون تومان است.

او از برداشت نوبرانه زعفران خبر داد و گفت: زعفران های نوبرانه وارد بازار شده است، اما میزان آن در حدی نیست که برای بار صادراتی تهیه شود.

میری ادامه داد: طبق سنوات قبل، پیک برداشت زعفران از ۵ آبان ماه خواهد بود که در آن مقطع می توان برآوردی راجع به افزایش یا کاهش تولید زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت. اما از الان امکان پیش بینی تولید به سبب آنکه گیاه زعفران در زیرزمین است، وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران نوشت : نایب رئیس شورای ملی زعفران افزود: هم اکنون زعفران نو نسبت به محصول سال قبل با نرخ بالاتری از کشاورزان خریداری می شود، اما تا زمانی که عرضه به انبوه نرسد نمی توان نرخ زعفران در بازار را‌مشخص کرد.

او گفت: با رفع چالش های صادراتی پیش بینی می شود که صادرات رکورد بزند چراکه روند صادرات زعفران از ابتدای سال افزایشی بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید