قیمت جدید زعفران اعلام شد؛ 2 مهر 1402

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه برداشت نوبرانه زعفران از ۱۰ تا ۱۵ مهر آغاز می‌شود، افزود: پیک برداشت زعفران از ۵ آبان به بعد است و همواره قیمت واقعی زعفران همزمان با پیک برداشت آغاز می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو شورای ملی زعفران حداقل نرخ هر کیلو زعفران را ۳۶ میلیون و حداکثر ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.

علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران از ثبات نسبی بازار زعفران خبر داد و گفت: هم‌اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۳۶ تا ۳۷ میلیون تومان و حداکثر ۵۰ میلیون تومان است‌.

او با بیان اینکه برداشت نوبرانه زعفران از ۱۰ تا ۱۵ مهر آغاز می‌شود، افزود: پیک برداشت زعفران از ۵ آبان به بعد است و همواره قیمت واقعی زعفران همزمان با پیک برداشت آغاز می‌شود.

حسینی ادامه داد: گرچه مسئولان وزارت جهاد اذعان می‌کنند که سطح زیرکشت زعفران افزایشی است و این موضوع در بحث تولید تاثیر بسزایی دارد، اما متاسفانه آمار دقیقی وجود ندارد. هر چند ۱۰ سال پیش موضوع شناسنامه‌دار کردن مزارع زعفران در این راستا به صورت پایلوت اجرا شد و بعد از آن بودجه‌ای به این امر تخصیص نیافت.

عضو شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران گفت: آمارهای گمرک حاکی از روند افزایشی صادرات زعفران در ماه‌های اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل است، اما اعتقاد بنده بر آن است که افزایش صادرات به کشورهای امارات، اسپانیا، چین و افغانستان یک هشدار و تلنگر است چراکه ارزش افزوده صادرات به جیب دیگر کشورها می‌رود.

دیدگاه تان را بنویسید