عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا هشدار داد:

افزایش موارد بستری ناشی از کرونا در مراکز درمانی/ ماسک بزنید و در دید و بازدیدهای خود اصول بهداشتی را رعایت کنید

مینو محرز عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا اظهار داشت: از نظر وزارت بهداشت کشور ما دوران همه گیری کووید - ۱۹ پشت سر گذاشته شده است، اما با توجه به آغاز فصل پاییز و شیوع عفونت های ویروسی مانند آنفلوآنزا و کرونا که تقریبا علایم ابتلا به آنها شبیه هم هست، تجربه ثابت کرده خطر شدت ابتلا به این بیماریها زیاد بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با هشدار در مورد افزایش موارد بستری ناشی از کرونا در مراکز درمانی، گفت: افرادی که از مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به کشور بازگشتند باید در دید و بازدیدهای خود اصول بهداشتی را رعایت کرده و در صورت داشتن علایمی مانند سرفه، تب و آبریزش بینی سه تا پنج روز در قرنطینه بمانند.

مینو محرز روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: کرونا در همه جای دنیا وجود دارد و با توجه به اینکه شدت همه گیری این بیماری کمتر شده ولی هنوز بیماران مراجعه کننده و بستری به مراکز درمانی وجود دارد و باید همچنان اصول بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک در فضاهای بسته رعایت شود.

پاییز، آغاز شیوع عفونت‌های ویروسی

وی اظهارداشت: از نظر وزارت بهداشت کشور ما دوران همه گیری کووید - ۱۹ پشت سر گذاشته شده است، اما با توجه به آغاز فصل پاییز و شیوع عفونت های ویروسی مانند آنفلوآنزا و کرونا که تقریبا علایم ابتلا به آنها شبیه هم هست، تجربه ثابت کرده خطر شدت ابتلا به این بیماریها زیاد بوده است.

محرز تاکید کرد: در حال حاضر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی افراد زیادی از جاهای مختلف کنار هم جمع شده بودند و احتمال ابتلای آنها به کرونا بسیار زیاد بوده به همین خاطر توصیه می شود زائران اصول بهداشتی در دید و بازدیدها خود را رعایت کرده و در صورت داشتن علایم بیماری با حفظ فاصله اجتماعی از انتقال ویروس به سایر افراد خودداری کنند.

ماسک بزنید

این متخصص بیماریهای عفونی، داشتن تهویه مناسب را در پیشگیری از ابتلا به کرونا مهم دانست و اظهار داشت: اگر رعایت اصول بهداشتی مورد توجه قرار نگیرد با توجه به نزدیک شدن بازگشایی مدارس و دانشگاهها، دوباره با موج جدیدی از همه گیری کرونا مواجه خواهیم شد، برای پیشگیری از این وضعیت باید مراقب باشیم و استفاده از ماسک در فضاهای بسته فراموش نشود.

محرز تصریح کرد: در حال حاضر شمار مراجعه کنندگان و موارد بستری ناشی از ابتلا به کرونا در مراکز درمانی زیاد شده و از مردم می خواهیم هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،۷۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در هفته گذشته در کشور شناسایی شد و ۲۱۰ نفر از آنها در مراکز درمانی بستری شدند.

تا کنون ۶۵ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۱۸۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۲۵۱ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۷۹۵ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۷۳۵ دُز رسید.

دیدگاه تان را بنویسید