این گونه از تاخیر پرواز شرکت هواپیمایی شکایت کنید! + جزییات

آئین نامه حقوق مسافر تکالیف شرکت‌های هواپیمایی و مسافران را در زمان بروز تاخیر و یا لغو پروازها مورد تصریح قرار داده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۰ ویژه فرودگاه‌های تهران گفت: چنانچه مسافران نسبت به تاخیر یا لغو پروازها شکایتی داشته باشند، می‌توانند مراتب را از طریق سامانه حقوق مسافر در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری جهت رسیدگی، منعکس و مورد پیگیری قرار دهند.

طبق گزارش سازمان هواپیمایی، عباس فرزادنیا گفت: مطابق ماده ۲-۵ آیین‌نامه حقوق مسافر، شرکت‌های هواپیمایی موظف‌اند به تکالیف مندرج در این آیین نامه عمل کرده و مسافران نیز با اطلاع از نحوه برخورداری از حقوق خود در مواقع تأخیر یا لغو پروازی مطالبات خود را از مجاری قانونی مانند دفاتر شرکت‌های هواپیمایی و سایت سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری کنند.

معاون دادستان تهران اظهار داشت: پیاده نشدن از کابین هواپیما در اعتراض به تأخیر پروازها به منظور مطالبه حقوق خود از شرکت‌های هواپیمایی منجر به تضییع حقوق دیگر مسافران شده و اخلال در نظم سایر پروازها را به دنبال خواهد داشت و از آنجا که در این ایام با افزایش در تعداد پروازها مواجه هستیم بنابراین عدم تخلیه هواپیما منجر به تاخیر انعکاسی در سایر پروازها خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سویی دیگر آئین نامه حقوق مسافر تکالیف شرکت‌های هواپیمایی و مسافران را در زمان بروز تاخیر و یا لغو پروازها مورد تصریح قرار داده و شرکت‌های هواپیمایی را موظف کرده برابر آئین نامه حقوق مسافر در این گونه مواقع خدمات لازم را به مسافران ارائه کنند.

فرزادنیا تاکید کرد: چنانچه مسافران نسبت به تاخیر یا لغو پروازها شکایتی داشته باشند می‌توانند مراتب را از طریق سامانه حقوق مسافر در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی caa.gov.ir جهت رسیدگی، منعکس و مورد پیگیری قرار دهند.

دیدگاه تان را بنویسید