آلودگی نفتی در ساحل گناوه/ محیط زیست: تعیین منشأ در دست بررسی است

لکه‌های نفتی توسط قایق‌های صیادی در دریا و به فاصله ۲ مایلی تا ساحل گناوه مشاهده و گزارش شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ کامبیز عبدالهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه با اشاره به آلودگی گسترده نفتی در قسمتی از ساحل این بندر گفت: تعیین منشأ آلودگی در حال بررسی است.

مهر نوشت: کامبیز عبدالهی اظهار داشت: لکه‌های نفتی توسط قایق‌های صیادی در دریا و به فاصله ۲ مایلی تا ساحل گناوه مشاهده و گزارش شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه افزود: در بررسی‌های به عمل آمده متأسفانه سطح آلودگی بسیار گسترده است.

وی گفت: طی تماس تلفنی با مسئول ایمنی نفت و گاز گچساران، اعلام کردند که آلودگی از منشأ نفتی مربوط به این منطقه نیست و در صورتی که آلودگی در خشکی باشد در محدوده نفت و گاز گچساران است، اما آماده هرگونه همکاری جهت جمع آوری آلودگی و لکه‌های نفتی هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین اداره بندر و دریانوردی گناوه نیز آمادگی خود را برای جمع آوری لکه‌های نفتی اعلام کرد و اکیپ مبارزه با آلودگی نفتی اداره بندر در گناوه مستقر شده است.

عبدالهی بیان کرد: طبق بازدیدی که کارشناسان اداره بندر از منشأ آلودگی انجام دادند، آلودگی بسیار گسترده در سطح دریا را فرا گرفته و منشأ آلودگی در ۲ مایلی گناوه قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: منشأ آلودگی در حال بررسی است.

وی یادآور شد: از تمام مردم گناوه خواهشمندیم تا پایان جمع آوری آلودگی و لکه‌های نفتی به دلیل خطرات جسمانی و بیماری‌های پوستی، از شنا در دریای گناوه خودداری کنند.

دیدگاه تان را بنویسید