جی پلاس

تأثیر منفی دمای هوا بر عمر باتری خودروهای برقی

مطالعه جدیدی نشان می دهد دمای بالا می تواند به طور چشمگیری برد خودروهای الکتریکی را کاهش دهد.این نتایج مقابل سایر مطالعاتی است که کشف کردند برد خودروهای الکتریکی به دلیل سرمای شدید کاهش یافته است.

لینک کوتاه کپی شد

 جی پلاس به نقل از دنیای خودرو: واضح است که فناوری فعلی باتری های الکتریکی قادر به مقابله با نوسانات شدید دما نیست. مطالعه جدید در یک مرکز تحقیقاتی آمریکا بر روی هزاران خودرو انجام شد که برای تجزیه و تحلیل رابطه بین برد باتری و آب و هوا بود.

این مطالعه نشان داد که هوای بسیار گرم ممکن است منجر به از دست دادن یک سوم برد باتری الکتریکی شود که نرخ بسیار بالایی از اتلاف انرژی است، به ویژه در مورد دمای بیش از 38 درجه سانتیگراد.

شایان ذکر است که همین مرکز تحقیقاتی ماه‌ها پیش مطالعه‌ای انجام داد که نشان می‌داد دمای پایین زیر صفر منجر به کاهش تقریباً 30 درصدی برد باتری‌های الکتریکی می‌شود و بارزترین نمونه‌های آن خودروهای برقی فورد موستانگ Mac E و فولکس واگن ID.4 است که این مرکز آمریکایی آزمایش کرده است.

فعلاً مرکز تحقیقات به مدل‌های الکتریکی که آزمایش‌های هوای گرم روی آن‌ها انجام شده و میزان تأثیر هر مدل به طور جداگانه اشاره ای نکرده است.

در مطالعه قبلی که بر روی هوای سرد متمرکز بود، متوجه شدند که برخی از خودروها در حفظ عمر باتری بهتر از سایرین هستند، به خصوص خودروهای برقی چینی که برد آنها با دمای بسیار پایین تنها 10 تا 20 درصد کاهش یافته است که بسیار کمتر از سایر مدل ها است.

اگر اطلاعات بیشتری در مورد میزان تلفات برد در هوای گرم منتشر شود و اینکه کدام خودروها بیشتر تحت تأثیر این مشکل قرار می گیرند،  این مطلب را به روز رسانی خواهیم کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید