یک مسئول خبر داد:

خشونت خانگی علت بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی خراسان شمالی در سال 1402

خلیل زاده معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اظهار کرد: تعداد تماس های برقرار شده با اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته ۲۹ هزار و ۳۵۴ مورد بوده که ۱۱۵۲ مورد منجر به ارائه خدمات سیار شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: طی امسال خشونت خانگی علت برقراری بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی استان بوده است.

خلیل زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد تماس های برقرار شده با اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته ۲۹ هزار و ۳۵۴ مورد بوده که ۱۱۵۲ مورد منجر به ارائه خدمات سیار شده است.

به گفته وی، تعداد تماس های برقرار شده در سه ماه نخست امسال نیز حدود ۴۰۰۰ مورد بوده است.

خلیل زاده تاکید کرد: عملکرد اورژانس اجتماعی در مواقع بحرانی بسیار مورد اهمیت است و ورود سریع و به موقع این حوزه سبب شده تا جلوی بسیاری از اتفاقات بد گرفته شود.

وی گفت: مسائلی همچون همسرآزاری، کودک آزاری، فرار از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب، اختلافات خانوادگی و نارضایتی زوجین از یکدیگر بیشترین علل بروز خشونت خانگی بوده است.

این مقام مسئول افزود: پایین آمدن آستانه تحمل، فشارهای اقتصادی و اختلافات خانوادگی، اعتیاد و خیانت از جمله عواملی هستند که سبب بروز ایجاد آسیب های اجتماعی می شود.

وی ادامه داد: افرادی که نیاز به مشاوره و یا مداخله فوری دارند می توانند با خط اورژانس اجتماعی (۱۲۳) تماس بگیرند و از خدمات این مرکز بهره ببرند.

گفتنی است در حال حاضر در این استان ۴۲ هزار و ۹۸۹ خانواده به تعداد ۱۱۴ هزار و ۳۵۱ نفر تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان قرار دارند.

دیدگاه تان را بنویسید