دو توصیه بسیار مهم به زائران اربعین در بازگشت از زیارت

برگشت از شلمچه و چذابه خیلی بهتر است و زائران اربعین، پس از بازگشت ۳ تا ۵ روز در قرنطینه بمانند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: شرایط برای برگشت زائران از مرزهای شلمچه و چذابه خیلی بهتر است.

سیدمجید میراحمدی با بیان اینکه شاهد رقم خوردن یکی از کم‌سابقه‌ترین و بی‌نظیرترین حماسه‌های اربعین حسینی هستیم، اظهار کرد: مقامات عراقی اعلام کرده اند در مراسم اربعین امسال شاهد حضور جمعیت  ۲۰ میلیون نفری از ۸۰ کشور جهان هستیم.

وی با تشکر از زوار در عمل به توصیه‌های ستاد مرکزی اربعین، افزود: شرایط و بسترهای مناسب برای امکان پیوستن به زائران اربعین حسینی فراهم است. شرایط خوبی هم برای افرادی هم که قصد پیوستن به مراسم عزاداری اربعین را دارند، فراهم است.

رئیس ستاد اربعین حسینی همچنین در توصیه‌ای به زوار برای بازگشت به کشور افزود: برگشت از شلمچه  و چذابه  خیلی بهتر است و کسانی که با خودروهای عمومی  آمدند و خودروهای شخصی‌شان در پایانه مرزی مهران نیست، اگر از آن مسیر بیایند، راحت‌تر هستد.

 

زائران اربعین، پس از بازگشت ۳ تا ۵ روز در قرنطینه بمانند

مدیر درمان علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به جمعیت عظیم راهپیمایان اربعین و عدم رعایت مناسب پروتکل‌های بهداشتی، لازم است زائران پس از بازگشت از این سفر معنوی سه تا پنج روز در قرنطینه بمانند و با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی از شیوع مجدد کرونا جلوگیری کنند.

 

آیا زائران اربعین باید از همان مرزی که خارج شدند، بازگردند؟

فرمانده قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کشور توضیحاتی را درباره بازگشت زائران و انتخاب مرز برای بازگشت از راهپیمایی اربعین ارائه کرد.

سردار محمد شرفی درباره اینکه آیا زائران اربعین باید از همان مرزی که از کشور خارج شده‌اند به کشور بازگردند، گفت: هیچ ضرورتی وجود ندارد که زائران از همان مسیر یا مرزی که از کشور خارج شدند برای بازگشت استفاده کنند. امکان بازگشت از همه مرزها وجود دارد.

وی ادامه داد: البته پلیس اطلاعاتی را منتشر می‌کند که در آنها مسیرهای پرترافیک و خلوت به تفکیک مشخص شده و به زائران اعلام می‌شود تا بهترین مسیر را برای بازگشت از سفر اربعین انتخاب کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا درباره فعالیت پلیس ایران در کشور عراق تصریح کرد: پلیس ایران در عراق حضور نخواهد داشت و حضور پلیس تنها در حد مبادله افسران مرزی و تبادل اطلاعات خواهد بود. جلساتی بین پلیس ایران و عراق به صورت مستمر برگزار خواهد شد تا اگر مسئله ای وجود داشت توسط پلیس دو کشور بررسی شود. انصافا هم همکاری خوبی میان دو پلیس وجود دارد.

شرفی درباره مسئله پارکینگ‌ها در نقاط مرزی گفت: موضوع پارکینگ‌ بر عهده سیستم مدیریتی استان است و ما تنها وظیفه نظارت بر شاخص‌های پیشگیری از سرقت و حوادث را بر عهده داریم. موضوعاتی نظیر پایش تصویری، روشنایی کافی در پارکینگ‌ها و محل قرارگیری خودروها، خط‌کشی اصولی و حصارکشی مناسب و بر عهده پلیس است و فرماندهی انتظامی بر آن‌ها نظارت می‌کند./ ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید