جی پلاس/ به مناسبت سالروز ولادت؛

آیت الله شبیری زنجانی: جایگاه علمی امام هشتم(ع) از ابعاد مهم زندگی آن حضرت است که مغفول مانده

آیت الله العظمی شبیری زنجانی با اشاره به باب الحوائج بودن وجود مقدس ائمه اطهار علیهم السلام، حضرت رضا علیه السلام را ملاذ الانام خواندند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، حضرت آیت‌ الله‌ العظمی شبیری زنجانی در آستانه ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیهما السلام در سخنانی به باب الحوائج بودن ایشان اشاره کرده و اینگونه فرمودند: 

 

حضرات ائمه علیهم‌ السلام همگی باب‌ الحوائج هستند و همواره عنایات ایشان شامل حال شیعیان و محبین ایشان شده است ولی در بین ائمه علیهم‌ السلام، حضرت امام رضا علیه‌ السلام و حضرت ولی عصر (عجل‌ الله فرجه الشریف) در این مورد از جایگاه ویژه‌ ای برخوردارند و «ملاذ الأنام» هستند.

کرامات حضرت از مسلمات است و در همه زمان ها مردم زیادی از ساحت مقدس آن حضرت، حاجت گرفته‌ اند.

 

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به وجود حرم شریف امام هشتم علیه السلام به عنوان نعمتی الهی در کشورمان پرداخته و ادامه دادند:

وجود حرم شریف امام هشتم علیه‌السلام در ایران یک نعمت الهی است که باید قدر آن را دانست. امیدواریم خداوند به برکت وجود آستان قدسی آن حضرت در خاک این کشور، مشکلات مردم ما را برطرف کند.

 

این مرجع تقلید بزرگوار با اشاره به جایگاه علمی امام رضا علیه السلام، آن را از ابعاد مهم زندگی آن حضرت دانسته که مورد غفلت واقع شده و بر شناساندن آن تاکید کرده و فرمودند:

یکی از ابعاد مهم زندگی آن حضرت که مغفول مانده، جایگاه علمی ایشان است. این مناظرات و مطالب عمیقی که توسط  آن حضرت در مجالس و موقعیت های مختلف مطرح شده، باید به درستی در  جامعه علمی تبیین شود. 

 رأفت و رفتار کریمانه آن حضرت نیز از جمله مواردی است که باید به آن پرداخته شود. جامعه امروز ما به شناخت این الگوهای رفتاری برای زندگی بهتر و سعادتمندانه نیاز دارد.

 

برگرفته از مطلبی منتشر شده در کانال رسمی آیت الله العظمی شبیری زنجانی 

دیدگاه تان را بنویسید