جی پلاس/ به مناسبت سالروز شهادت؛

چه شد که شهادت شیخ مهدی شاه آبادی در جبهه ها رقم خورد؟

حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی شاه آبادی در ششم اردیبهشت سال 63 در جزیره مجنون به شهادت رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، ششمین روز از اردیبهشت سال 63 بود که حاج آقا مهدی شاه آبادی که در کسوت نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انجام وظیفه می کرد راهی جبهه شد. این اولین بار اعزام او نبود که هر گاه یکی دو روزی تعطیلی دست می داد سریع خود را نزد رزمندگان می رساند اما آخرین باری بود که در میانشان حاضر شد و از آنجا راهی آسمان. 

 

او با رای بالای آن روزگار یعنی حدود یک میلیون و دویست هزار رای وارد مجلس شده بود اما این رای بالا نه تنها او را دچار غرور نکرد که آن را بار سنگینی بر دوش خود احساس می کرد. او طبق توصیه امام خمینی (س) و از آنجایی که سرشار از عشق به رزمندگان بود، بسیار به جبهه ها سرکشی می کرد. قصه آخرین دیدار او با رزمندگان و پروازش اینگونه رقم خورد:

 

او در آخرین سفر به جبهه‌ ها، در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت راهی جزایر مجنون شد. در جبهه، رزمندگان برای بوسیدن دستش هجوم آوردند، اما او خودداری کرده، می‌ گفت: اگر رزمندگان سر ناقابل ما را بخواهند تقدیمشان می‌ کنم و این سر در مقابل آن‌ها ارزش ندارد.

 

آنگاه که روز پنجشنبه ششم اردیبهشت نماز ظهر و عصر را در جمع رزمندگان اقامه کرد، بعد از نماز، ‌ سر به سجده نهاد و با روحانیت تمام به پیشگاه خداوند عرضه داشت (الهم انی اسئلک ان تجعل وفاتی قتلاً فی سبیلک تحت رایة نبیک و ولیک مع اولیائک...) و چه زود خداوند تقاضای او را اجابت کرد.

 

پس از نماز به بازدید خود از جزایر مجنون ادامه داد. هواپیمایی روز قبل با آتش رزمندگان قهرمان سقوط کرده بود که در ا‌دامه، از ‌آن هم بازدید کرد. آن شب، جمعه بود و چون قرار بود دعای کمیل برگزار شود، ‌ایشان می‌خواست به طرف «مقر» برگردد. ناگهان صدای انفجار خمپاره‌ای همه چیز را عوض کرد و لحظه‌ای بعد ندای منادی آسمان برخاست که به شیخ نستوه می‌گفت: ‌ارجعی الی ربک راضیة مرضیة فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی.

 

فرشتگان بال‌های خود را گشوده بودند تا در شب شهادت امام کاظم (ع) شاهد معراجی دیگر باشند و روح شهیدی را به کاروان حسینیان ملحق کنند. خورشید خون گرفته بود و سعی می‌کرد هر چه زود‌تر خود را در افق پنهان کند تا شاهد آن لحظه دردناک نباشد. گویی خورشید نیز در خون تپیده بود.

 

پیکر مطهر این شهید عزیز به تهران منتقل ‌و از مجلس شورای اسلامی به طرف بهشت زهرا سلام الله علیها تشییع شد و در کنار دیگر شاهدان گلگون کفن آرمید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید