جی پلاس؛

نکته ای که در نامه امام به خلخالی بر آن تاکید شد

امام خمینی در دهم اسفند ماه سال ۵۶ به نامه مرحوم صادق خلخالی پاسخ گفت.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در دهم اسفند ماه سال ۵۶ مطابق با بیست و یکم ربیع الاول ۹۸ در نامه ای خطاب به مرحوم حجت الاسلام والمسلمین صادق خلخالی بر رعایت مصالح تاکید کردند. متن نامه امام به شرح زیر است:

 

"بسمه تعالی

۲۱ ع۱ ۹۸

خدمت جناب مستطاب عماد الاعلام و ثقة‌الاسلام آقای آقا شیخ صادق خلخالی ـ دامت افاضاته

پس از سلام و تحیت، مرقوم شما را که تنبّهاتی عاقلانه و رندانه داشت مطالعه کردم. گمان نکنید غفلت دارم و آنچه تأیید می‌ کنم از روی اغماض از گذشته است. آنچه من اطلاع خصوصی دارم و نگفته‌ ام، شما هم مطلع نیستید لکن باید رعایت صلاح ـ تا حدودی که مخالف مصالح عامه نباشد ـ بشود. در غالب نوشته‌ ها و گفته‌ ها، در قشرهای مختلف، آنچه مورد نظرشان است انحراف اذهان از مجرم واقعی است. بیچاره آنها که ملزم به عمل هستند و متهم به خودسری؛ بیچاره آنها که به مقدار کفاف قتل عام نکرده‌ اند، باید محاکمه شوند واز درجه و شغل برکنار. آن منطق دستگاه و این مطالب اینها مؤید همان؛ کاَنّه یک دست همه را اداره می‌ کند.

 

من حالم مقتضی نیست که بیش از این تصدیع دهم. الآن در حال تب و سرماخوردگی هستم ولی مهم نیست. من شما را و شماها را فراموش نمی‌ کنم و نمی‌ توانم فراموش کنم. از خداوند تعالی اصلاح امور را خواهانم. والسلام علیکم .

 

صحیفه امام؛ ج ۳، ص ۳۵۶

دیدگاه تان را بنویسید