جی پلاس/ به مناسبت سالروز شهادت؛

پاسخ محکم حضرت زهرا(س) به فردی که برای بیعت نکردن، بهانه می آورد

حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها پس از خطبه غرائی که در مسجد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بیان داشتند با فردی مواجه شدند که برای بیعت نکردنش با حضرت امیر سلام الله علیه بهانه می آورد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها اولین شهیدی است که در راه دفاع از امام زمان خود به شهادت رسیده است. در کتاب دلائل الامامه درباره پاسخ آن حضرت به فردی که برای یاری نکردن حضرت امیر سلام الله علیه بهانه می آورد، چنین نقل شده است:

 

بعد از این‌که حضرت زهرا علیها السلام آن خطبۀ غرّا را در مسجد پیامبر «صلی‌الله علیه و آله» بیان فرمودند و غاصبان حق امیرالمؤمنین علیه‌السلام را رسوا کردند، در هنگام بازگشت از مسجد، رافع بن رفاعه به دنبال حضرت آمد و خطاب به ایشان عرضه داشت:

« یَا سَیِّدَةَ النِّسَاءِ! لَوْ کَانَ أَبُو الْحَسَنِ تَکَلَّمَ فِی هَذَا الْأَمْرِ وَ ذَکَرَ لِلنَّاسِ قَبْلَ أَنْ یَجْرِی هَذَا الْعَقْدُ، مَا عَدَلْنَا بِهِ أَحَداً»؛ 

اى سرور زنان! اگر ابوالحسن علی علیه‌ السلام قبل از این که مردم با ابوبکر بیعت کنند، با آنان سخن مى‌ گفت و روشنگرى مى‌ کرد، ما از او روی‌گردان نمی‌‌ شدیم، و با فرد دیگرى بیعت نمى‌‌ کردیم!» 

حضرت فرمودند:

«إِلَیْکَ عَنِّی، فَمَا جَعَلَ‌ اللَّهُ‌ لِأَحَدٍ بَعْدَ غَدِیرِ خُمٍّ مِنْ حُجَّةٍ وَ لَا عُذْر»؛

 «مرا به حال خود واگذار، که خداوند بعد از جریان غدیر خم براى هیچ کس عذر و بهانه‌‌ اى قرار نداده است.»

 

دلائل الإمامة؛ ص 122

منبع: کانال آیت الله العظمی شبیری زنجانی

دیدگاه تان را بنویسید