به مناسبت روز مهندسین نقشه بردار؛

آغاز به کار ارجاع نظارت نقشه برداری در ساخت و سازهای تهران / مومنی مقدم: مهندسان نقشه بردار، کیفیت ساخت را متحول می کنند

مدیر اجرایی نظام مهندسی ساختمان ایران از آغاز عملیات ارجاع نظارت نقشه برداری در پروژه های ساختمانی تهران خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سیزده شهریور، سالروز تولد ابوریحان بیرونی دانشمند ایرانی، روز مهندسی نقشه برداری نامگذاری شده است.

ابوریحان بیرونی دانشمند بزرگ ایرانی فعالیت‌های متعدد و ارزشمندی را در زمینهٔ مهندسی نقشه‌برداری و علوم ژئوماتیک به انجام رسانده است، که بسیاری از آن‌ها برای نخستین بار توسط او تدوین شده و طی اعصار مختلف به عنوان یکی از مراجع این علم مورد ارجاع قرار گرفته است. 

در همین رابطه در مراسمی با حضور جمعی از مهندسان ساختمان ایران از جمله بهمن مؤمنی مقدم مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران، عضو هیات مدیره و نماینده رشته نقشه برداری در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران و همچنین علیرضا میرجعفری ریاست سازمان نظام مهندسی این استان برگزار شد.

 

آغاز عملیاتی شدن ارجاع نظارت نقشه برداری در تهران

بهمن مومنی مقدم در این برنامه از آغاز عملیاتی شدن نظارت نقشه برداری در پایتخت خبر داد و گفت: طی سال‌های گذشته این استان از خدمات مهندسان نقشه‌بردار در حوزه نظام ساخت‌وساز محروم بوده است. هم‌اکنون پس از ۱۳ سال انتظار؛ خوشحالم که خبر آغاز عملیاتی شدن ارجاع نظارت نقشه‌برداری پایتخت را در آستانه فرا رسیدن روز مهندس نقشه‌بردار اعلام کنم.
 
برهمین اساس، تقارن این اتفاق مبارک با روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی و روز مهندس نقشه‌بردار را به همه مهندسان نقشه‌بردار همکار خود تبریک می گویم. 
 
مدیر اجرایی نظام مهندسی ساختمان ایران، ابراز امیدواری کرد: در این مقطع از شرایط کشور باید با تغییر نگاه نقطه‌ای به ساختمان به نگاه پهنه‌ای و در قالب شهری و با هدف ارتقای کیفیت ساخت‌وساز و افزایش کیفیت ساختمان‌ها، فرصت حضور خدمات فنی مهندسان هفت رشته نظام مهندسی ساختمان فراهم شود.
 

مهندسین نقشه بردار، کیفیت ساخت و ساز را متحول می کنند

 
مومنی مقدم، توضیح داد: گرچه ساختمان اکنون در کشور ما یک کالای سرمایه‌ای شخصی محسوب شده اما در عین حال در نگاه کلان اقتصادی، یک سرمایه ملی قلمداد می‌شود و قطعا افزایش کیفیت و افزایش عمر مفید ساختمان، دغدغه عموم مردم نیز هست و بنده به عنوان نماینده رشته مهندسی نقشه‌برداری مطمئن هستم با استفاده‌ از  خدمات مهندسان ناظر نقشه‌بردار شاهد تحول ملموسی در کیفیت ساخت‌وساز و دستیابی به اهداف کلان و در نهایت افزایش عمر مفید ساختمان خواهیم بود.
 

مومنی مقدم

 

تشریح ماموریت جدید مهندسان ناظر نقشه برداری در تهران

 
رئیس انجمن مهندسان نقشه بردار کشور با برشمردن مزایای شرح خدمات نقشه‌برداری، تاکید کرد: اجرای این طرح در فاز آغازین با معرفی مهندسان ناظر نقشه‌بردار در سطح مناطق ٢٢گانه شهر تهران در گروه ساختمانی «د» و همچنین در منطقه ١ تهران در گروه ساختمانی «ج» و «د» لازم‌الاجرا خواهد بود، ضمن اینکه با همدلی مسئولین مدیریت شهری این طرح در مراحل بعدی به کلیه ساخت‌وسازها به صورت فراگیر در سطح شهر و استان تعمیم داده خواهد شد. 

مؤمنی مقدم در پایان با ابراز امیدواری نسبت به ارتقای جایگاه رشته مهندسی نقشه‌برداری و اجرای کامل قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌نامه اجرایی ماده ٣٣ این قانون در ساخت و سازهای تهران، گفت: ساماندهی مهندسان ناظر نقشه‌بردار و اصلاح سامانه‌های ناظرین در دست اقدام است و جزئیات اجرایی آن به اطلاع مهندسین و شهروندان خواهد رسید.

دیدگاه تان را بنویسید