شکایت استقلال از استراماچونی به دادگاه CAS در گرو تایید هیات مدیره

استقلال برای شکایت به CAS تقاضای متن و جزییات رای حکم استراماچونی را کرده بود که دیروز به باشگاه استقلال رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محکومیت استقلال جدید نیست و در همان مهر و آبان سال گذشته متن رای به باشگاه رسیده بود. استقلال پس از محکومیت در کمیته انضباطی فیفا به پرداخت مبلغ یک میلیون و دویست و هشتاد هزار یورویی، برای شکایت به دادگاه کاس تقاضای متن رای را کرده بود که دیروز متن رای به باشگاه استقلال رسیده است.

فوتبالی نوشت؛ آندره‌آ استراماچونی بعد از قطع همکاری با استقلال، سراغ فیفا رفت و خواهان دریافت کل مبلغ قرارداد دو ساله‌اش با استقلال شد. طبق استراماچونی طی شکایتی که از باشگاه استقلال به فیفا انجام داده مدعی شده بود که یک میلیون و ۶۸۰ هزار دلار از این باشگاه طلب دارد. باشگاه استقلال اما با توجه به مستندات مدیران سابق اعتقاد دارد این رقم کمتر از درخواست استراماچونی است و برای اینکه رسانه‌ای شدن رقم مد نظر آنها برای این مربی تبدیل به مستند نشود از اعلام رسمی آن خودداری کرده اند اما طبق همان عددی که سعادتمند در برنامه ورزش و مردم اعلام کرده بود، چیزی در حدود یک میلیون و دویست و هشتاد هزار یورو بود. 

دی ماه سال گذشته بود که حجت نظری سخنگوی باشگاه استقلال درباره شکایت مربی ایتالیایی از این باشگاه گفته بود:" استراماچونی بر اساس ادعایی که مطرح کرده 1 میلیون 680 هزار یورو از استقلال طلب دارد اما رایی که فیفا صادر کرده عددی کمتر از 1 میلیون 300 هزار یورو است. متاسفانه در زمانی که این رای از سوی فیفا صادر شد از  سوی باشگاه استقلال به خوبی دفاعیات لازم صورت نگرفت. ما از فیفا خواستیم مستنداتی که بر اساس آن رای را صادر کرده در اختیار ما بگذارد که فعلا این کار را انجام نداده است. جای نگرانی ندارد به این دلیل که فرایند رسیدگی به این پرونده ماه ها و دست کم 7 – 8 ماه زمان می برد و ما سعی خواهیم کرد با ارایه دفاعیات لازم این رای را بشکنیم و در نهایت غرامتی که به استراماچونی خواهیم داد کمتر باشد."

استقلال برای شکایت به کاس تقاضای متن و جزییات رای را کرده بود که دیروز به باشگاه استقلال رسید. 

باشگاه استقلال اگر می خواهد روند دادرسی را  در دادگاه کاس ادامه دهد، باید اول هزار فرانک برای ارجاع پرونده به دادگاه کاس بدهد و بعد  اگر بخواهد پرونده را با یک قاضی پیش ببرد باید 25000 فرانک پرداخت کند. تعداد قضات می تواند بالاتر رود و البته تقریبا به ازای هر قاضی، 25000 فرانک باید طرف بازنده پرونده پرداخت کند.دیرکرد، اصل مبلغ، هزینه دادگاه کاس و کلای طرف برنده هم با طرف بازنده خواهد بود.  

باشگاه استقلال منتظر است تا پس از بازگشت استقلال از عربستان اولین جلسه هیات مدیره تشکیل شود و در این باره تصمیم گیری کند که آیا هزینه دادگاه کاس را بپردازد و پرونده را به آنجا ببرد یا اینکه کل پول را بپردازد و پرونده را مختومه کند و یا مثل رویه دوران سعادتمند به دنبال مصالحه با استراماچونی باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید