جی پلاس

بیدار باش به تیم های فوتبال ایران/ با این وضع معجزه ای در کار نخواهد بود!

در حالی که تیم های عربی و متمول حاشیه خلیج فارس در حال تقویت خود با ستاره های اروپایی هستند، در ایران اوضاع شکل دیگری است و اندک بازیکنان خارجی هم در حال ترک تیم های خود هستند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ با فرا رسیدن نقل و انتقالات زمستانی، بازار خرید و فروش بازیکن هم جان تازه ای به خود خواهد گرفت و تیم ها در صدد رفع ایرادها و تقویت نقاط قوت خود برای موفقیت و کسب نتایج بهتر خواهند شد. در این بین تیم های عربی و حاضر در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا زودتر از سایر تیم ها دست به کار شدند و در حال تقویت خود هستند.

در روزهای گذشته، تیم های متمول عربی حاشیه خلیج فارس بازیکنان خارجی صاحب نامی را در خدمت گرفتند که می تواند موجب دردسر برای تیم های ایرانی شود. اخیرا ناکاجیما وینگر ژاپنی پورتو و همبازی مهدی طارمی با امضای قراردادی قرضی تا پایان فصل به العین امارات پیوست. العین در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان حریف استقلال است.

الوحده دیگر تیم اماراتی حاضر در لیگ قهرمانان و حریف فولاد خوزستان در مرحله پلی آف، عمر خربین، مهاجم سرشناس سوری و سابق الهلال را به خدمت گرفت تا خط حمله خود را تقویت کند. همچنین الهلال عربستان که در این سال ها با داشتن بازیکنان خارجی سرشناس نتایج بسیار خوبی را کسب کرده، اخیرا به پاپو گومز کاپیتان آتالانتا و همینطور دیگو کاستا مهاجم اتلتیکو مادرید درخواست‌های چند 10 میلیون یورویی ارائه کرده که منجر به عقد قرارداد نشده است ولی سعودی‌ها برای فصل جدید لیگ قهرمانان نقشه‌های تازه‌ای در سر دارند.

تیم‌های قطری هم در حال رفع ایرادهای خود بعد از گذشت نیم‌فصل از رقابت‌های باشگاهی خود هستند تا ناکامی در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا را جبران کنند و در این فصل نتایج بهتری کسب کنند و چه بسا قهرمانی آسیا  را هم به خانه بیاورند.

*همه پیشرفت می‌ کنند جز ایرانی ها!

اما در این بین، قصه تیم‌های ایران جور دیگری است؛ تیم‌هایی که به واسطه قوانین داخلی قادر به جذب بازیکن خارجی نیستند و در عوض داشته‌ های خود را هم از دست می دهند. استقلالی ها که به زور و زحمت توانستند میلیچ را برای فصل جدید متقاعد کنند، به علت رفتار نه چندان مناسب کادرفنی و همینطور پرداخت نکردن مطالبات این بازیکن کروات، باعث شدند او ایران را ترک کند.

همچنین دیاباته هم به باشگاه اولتیماتوم داده که در صورت پرداخت نشدن حقوقش تا نیم فصل او هم استقلال را به مقصد کشورش ترک خواهد کرد. در اردوگاه پرسپولیس هم وضعیت به همین منوال است. بوژیدار رادوشویچ، دروازه‌ بان دوم مطمئن سرخپوشان به علت بدقولی باشگاه، ساز جدایی کوک کرده است.

تیم های تراکتور و فولاد هم فعلا سرگرم لیگ هستند. در تبریز مسعود شجاعی به عنوان بازیکن – مربی فعالیت می کند و ظاهرا باشگاه می خواهد با همین وضعیت وارد لیگ قهرمانان آسیا شود. در خوزستان هم خبری از تقویت تیم نیست و اگر برنامه ای هم باشد، نمی تواند بازیکن خارجی به خدمت بگیرد.

برنامه ریزی تیم های قدرتمند و متمول عربی در قیاس با برنامه ریزی تیم های ایرانی گویای این است که چه نتایجی در انتظار تیم های ایرانی است و اگر موفقیتی برای نمایندگان ایران حاصل نشود، آن وقت است که با نیش و کنایه به کنفدراسیون فوتبال آسیا، ناکامی ها را توجیه می کنند!

به گزارش جی پلاس؛ در حال حاضر زمزمه هایی مبنی بر لغو قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی بعد از انتخابات به گوش می رسد ولی در صورتی که این قانون لغو نشود، به علت مشکلات مالی، جذب بازیکنان ایرانی شاغل در خارج از کشور هم تقریبا غیر ممکن است و باید در انتظار روزهای سخت برای نمایندگان ایران در آسیا باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید