پیشکسوت استقلال در گفت و گو با جی پلاس؛

امیرآبادی: ترکیب استقلال کم نقص است / نادری صفحات مجازی خود را ببندد

پیشکسوت استقلال می گوید استقلال تیم پرمهره ای و نقاط ضعف خود را برطرف کرده است و فکری باید یک مربی باهوش باشد تا از این همه بازیکن برای موفقیت استفاده کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ استقلال بعد از مدت ها بالاخره ترکیب کامل خود را در اختیار دارد و کادرفنی این تیم با حفظ اکثر بازیکنان فصل گذشته و تزریق بازیکنان جدید به این تیم، آماده حضور در بیستمین دوره لیگ برتر می‌شود. محمود فکری و دستیاران پرتعدادش در استقلال، برای شروع فصل دست خالی نیستند اما مشکلاتی هم داشتند که می‌ تواند روی عملکرد استقلال سایه بیاندازد.

اگر چه استقلالی ها اکثر بازیکنان خود را حفظ کردند اما جدایی علی کریمی بزرگترین ضربه خط میانی این تیم است اما در همین نقطه، استقلال بازیکنان خوبی مانند مهدی مهدی‌پور را به خدمت گرفته و در کنار او بازیکنان دیگری مانند داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و ... حاضر هستند.

اما بزرگترین مشکل فکری داشتن این بازیکنان نیست بلکه این است که او نقشی در آماده کردن این تیم نداشته. در واقع تیم زمانی برای لیگ بیستم بسته شد که مدیران استقلال بدون توجه به نبود کادرفنی، بازیکنان را جذب کردند و حالا فکری با انبوهی از بازیکنان مواجه است که شاید برخی از آن‌ها باب میل او نباشند. کما اینکه در روزهای گذشته مشخص شد او علاقه‌ای به سبک بازی میلاد زکی‌پور ندارد و حضور نادری، میلیچ و کریم‌زاده برای او کافی است.

با این تفاسیر، هواداران و پیشکسوتان این تیم از فکری فقط موفقیت را می‌ خواهند و امیدوارند او مانند مربیان اسبق استقلال اسیر بازی های ابتدای فصل نشود. در واقع ناکامی در 10 هفته ابتدایی لیگ، نقطه اشتراک منصوریان، شفر و استراماچونی در استقلال است که فکری در صدد فرار از این بحران است. او دوست ندارد هجمه سنگین ناکامی در ابتدای فصل را مانند مربی های قبلی این تیم به جان بخرد؛ از طرفی قهرمانی در لیگ برتر تنها انتظاری است که هواداران از سرمربی جدید تیمشان دارند!

مهدی امیرآبادی، پیشکسوت استقلال و کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره وضعیت استقلال برای شروع فصل جدید تصریح کرد: به نظرم وضعیت استقلال بد نیست. تعویق یک هفته ای مسابقات هم به نفع تیم تمام شد و محمود فکری فرصت بیشتری در اختیار دارد تا آماده مسابقات شود. ترکیب تیم تقریبا کم نقص است و انتظاری جز موفقیت از فکری نمی رود. او باید خیلی باهوش عمل کند و از بازیکنان در اختیار خود بهره لازم را ببرد. خوشبختانه چهره های باتجربه ای کنار او هستند و می توانند در انتخاب درست به او کمک کنند.

پیشکسوت آبی‌های تهران درباره جدایی علی کریمی از این تیم و جایگزین های این بازیکن در پست بازی ساز اظهار کرد: واقعیت این است که علی کریمی مدت ها قبل گفته بود که جدا می شود اما کمی این ماجرا را طول داد و باعث امیدواری مسئولان و به خصوص هواداران شده بود. او بازیکن خوبی برای استقلال بود و من منکر این موضوع نیستم ولی باید جانشین او به سرعت انتخاب شود. بازیکنان خوبی در خط هافبک وجود دارند که شاید مشابه او نباشند اما قابلیت های فنی متفاوتی دارند که فکری باید این موضوع را شناسایی کند. مهدی پور بازیکنی با خصوصیات علی کریمی است اما نمی دانم که او قادر است به سرعت در استقلال جا بیفتد یا نه.

وی درباره حفظ دیاباته و قایدی و حضور ارسلان مطهری در خط حمله گفت: خط حمله استقلال فصل قبل نقطه اتکای این تیم بود. فکر می کنم در این فصل هم این سه بازیکن توانایی گلزنی بالای خود را حفظ کرده اند و بتوانند به استقلال در رسیدن به قهرمانی کمک کنند. حضور این سه بازیکن در خط حمله دست فکری را برای طراحی حملات و ترکیب های گوناگون باز می کند. به اعتقاد من یک مربی باهوش می داند چطور از این همه بازیکن استفاده کند.

امیرآبادی درباره حضور محمد نادری در استقلال و تنش های احتمالی جدایی این بازیکن از پرسپولیس گفت: پیشنهاد من به نادری این است که برای نادیده گرفتن مطالبی که درباره جدایی او از پرسپولیس و پیوستن به استقلال وجود دارد، صفحات مجازی را ببندد. او فقط باید تمرکز کند که بهترین عملکرد را در زمین داشته باشد. اگر دراستقلال موفق شود، بهترین پاسخ را به منتقدان خود خواهد داد. من او را در زمان حضور در پرسپولیس هم دوست داشتم و معتقدم مدافع چپ توانمندی است که حضور همزمان او و میلیچ در این پست کیفیت هر دو نفر را بالاتر می برد. البته متین کریم زاده هم بازیکن جوانی است که می تواند از این دو بازیکن چیزهای زیادی را یاد بگیرد

او درباره بحران اصلی استقلال در سالیان در ابتدای فصل و ناکامی در کسب پیروزی اظهار کرد: امیدوارم مجددا این اتفاق نیفتد. استقلال تمام ناکامی‌ های خود در سالیان گذشته را از ابتدای فصل شروع کرده است. جا به جایی زیادی بازیکنان و ناهماهنگی در ترکیب تیم یکی از دلایل ناکامی استقلال بود که امسال بازیکنان اصلی تیم حفظ شدند و فکری کار راحت تری دارد ولی امیدوارم اسیر این برهه از فصل نشود.

امیرآبادی درباره جایگاه استقلال در لیگ بیستم و عملکرد رقبای این تیم گفت: استقلال عملکرد بدی در نقل و انتقالات نداشت و به هر شکل ممکن توانسته در برخی از خطوط مشکلات خود را برطرف کند. مهم ترین نکته جذب یک دروازه بان آماده برای رقابت با حسینی بود اما باید خلاء موجود در خط هافبک برطرف شود. با رفع این مشکلات، استقلال می تواند مدعی قهرمان شود ولی در این راه تنها نیست. پرسپولیس همچنان مدعی قهرمانی است و یحیی گل محمدی با تجربه بالای خود و داشتن تیم قدرتمند می داند چطور مسیر قهرمانی را طی کند. سپاهان هم خوب آماده شده و از فولاد خوزستان با نکونام انتظار بالایی دارم.

دیدگاه تان را بنویسید