ویدئو/ ماجرای خودرو‌های دپو شده پشت تپه‌ای در بابل

در کنار زمین کشاورزی در بابل صدها دستگاه خودروی صفر کیلومتر دپو شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، قیمت خوردو‌ها این روز‌ها در حال افزایش است و همزمان با این افزایش، انتشار کلیپی در فضای مجازی که در آن صد‌ها دستگاه خودروی صفر کیلومتر پشت تپه‌ای در کنار یک باغ دپو شده است علامت‌های سوال بسیاری در ذهن مخاطبان قرار داده است.


اینکه این خودرو‌ها مربوط به چه شرکتی یا نهاد یا شخصی است و چرا اینگونه زیر آسمان خدا بدون هیچ محافظتی رها شده اند و آیا مصداق احتکار دارد یا خیر و ...


فردی در این کلیپ با گویش مازندرانی با اعلام اینکه این خودرو‌ها مربوط به شرکت خودروسازی ایران خودرو در بابل است محل این انبار را روستای پاری کلا اعلام می‌کند.


او می‌گوید فکرش را نمی‌کرد که این همه خودرو‌ها تولید شده در این باغ دپو شده و به گفته اهالی هزاران دستگاه خودرو دیگر نیز پشت این تپه دپو شده است.


پیگیری برای صحت و سقم این ویدیو ما را به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بابل می‌رساند.

 

حجت الاسلام ملا کریمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بابل گفت: شخصا از این منطقه بازدید کرده است و در جریان بازرسی‌ها مشخص شد این خودرو‌ها متعلق به شرکت ایران خودرو در بابل است که به دلیل کمبود قطعات امکان عرضه به بازار را ندارد.


او افزود: این خودرو‌ها در یک یا دو نوع قطعه خاص مشکل داشتند که مسئولان قول دادند خودرو‌ها به محض تکمیل وارد بازار می‌شوند.


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بابل از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک به احتکار هرگونه کالایی مراتب را به دادستانی اعلام کنند.

 

کمبود قطعات عامل دپوی خودرو در بابل

حسین نژاد مدیرعامل نمایندگی شرکت ایران خودرو در بابل تعداد این خودرو‌ها را حدود ۵۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت:همه این خودرو‌ها به دلیل کمبود قطعات که عمدتا قطعه‌های الکترونیکی هستند در این محل نگهداری می‌شوند.


او ظرفیت تولید این کارخانه را روزانه ۱۵۰ دستگاه خودرو اعلام کرد و افزود: آنچه در کلیپ دیده می‌شود تولید سه یا چهار روز این کارخانه است.


مدیرعامل نمایندگی شرکت ایران خودرو در بابل در خصوص چرایی کمبود قطعات ،گفت: با توجه به شیوع کرونا، برخی واحد‌های تولید کننده قطعات خودرو با تعطیلی یا کاهش نیروی کار مواجه شدند و در نتیجه تولید این قطعات نیز کاهش یافت.


حسین نژاد با بیان اینکه محلی که در کلیپ نشان داده شد بخشی از پارکینگ این شرکت است، افزود: به دلیل شکل جغرافیایی این کارخانه که در کنار تپه و باغ قرار گرفته است تصویربردار از زاویه‌ای فیلم گرفت که شایبه نگهداری این خودرو‌ها در زمین کشاورزی و خارج از کارخانه را تداعی می‌کند.


او گفت: از تیرماه امسال با توجه به تغییرات در نحوه فروش خودرو‌ها و عدم خروج خودرو‌های بدون پلاک از کارخانه، پلیس راهور در داخل کارخانه مستقر شده است و بر این مصوبه نظارت دقیق می‌کنند به همین دلیل امکان خروج خودرو‌های بدون پلاک وجود ندارد.


مدیرعامل نمایندگی شرکت ایران خودرو در بابل گفت: با توجه به روند تامین قطعات خودرو برنامه ریزی شده است خودرو‌هایی که با کمبود قطعات مواجه هستند تا اواخر تابستان تکمیل شوند.


حسین نژاد با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا فعالیت این شرکت تعطیل نشده است، افزود: شرکت ایران خودرو در بابل از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۵۰۰ دستگاه خودرو و تحویل مشتریان داده است.

دیدگاه تان را بنویسید