ملی پوش بسکتبال با ویلچر: قرار بود استخدام دولت شویم اما گفتند استخدامی در کار نیست! / کسی سراغی از ما نمی گیرد

ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر ایران گفت: قهرمان بازی های پاراآسیایی شدیم و طبق مصوبه دولت، باید در یکی از ارگان‌های دولتی استخدام رسمی شویم ولی پیگیری کردم، گفتند؛ استخدامی در کار نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ کریم منصوری در خصوص انجام تمریناتش در این روزهای بحرانی بیماری کرونا، اظهار داشت: یک مدت در شهر آمل وضعیت بیماری کرونا عادی شده بود، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت 4 نفره در سالن ورزشی تمرین می‌کردیم. اما از هفته قبل اوضاع شهرمان قرمز شد و تمرینات را تعطیل کردند. درخانه تمرینات خاص خود را دارم و ولی آنقدر جوابگو نیست.

ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر درباره واریز حقوق به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی، تاکید کرد: متاسفانه ورزش جانبازان و معلولین مورد ظلم واقع شده است، وزارت ورزش برای المپیکی‌ها و پارالمپیکی یک حقوقی را در نظر گرفت. این حقوق ماهیانه به ورزشکاران المپیکی داده شده، ولی طبق مصوبه کمیته ملی پارالمپیک و سطح بندی که انجام داده‌اند، این حقوق به بسکتبال با ویلچر نمی‌رسد. چون بسکتبال یک ورزش گروهی است و مشخص نیست چه رتبه ای به دست خواهیم آورد. اینجا یک تناقض وجود دارد که کمیته ملی پارالمپیک تقسیم بندی کرده و بسکتبال را در گروه چهارم قرار داده و از آن  5 میلیون چیزی به ملی ‌پوشان بسکتبال با ویلچر تعلق نمی‌گیرد. یک ورزشکار دیگر که چهارم یا پنجم شود ممکن است 700 یا 900 هزار تومان بگیرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ حمایت مالی از ورزشکاران پارالمپیکی وجود ندارد، افزود: قرار شده بود از تیرماه سال 98 که در اردوهای کسب سهمیه بودیم تا زمان آغاز بازیهای پارالمپیک، این حقوق ماهیانه به حساب بچه‌ها واریز شود ولی متاسفانه هیچ وایزی تا الان نداشتیم. یک ورزشکار معلول باید حرفه‌ای تمرین کند ولی زمانی که هزینه‌های جانبی‌ام پرداخت نمی شود، مجبورم برای تامین هزینه‌های زندگی‌ام کار کنم و وقتی از خانه خارج می‌شوم، خودم و خانواده‌ام در خطر ابتلا به بیماری خواهند بود.

منصوری با اشاره به اینکه در این شرایط کسی از طرف فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک با من تماس نگرفته‌، تاکید کرد: کسی سراغ بچه ها را نمی‌گیرد که ببینند؛ از نظر جسمانی در چه وضعیتی قرار دارند، آیا در این شرایط بحرانی کسی به کرونا مبتلا شده است؟ فقط چند پیامک در فروردین ماه برای ما ارسال کردند. از فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک هیچ خبری نیست، نمی پرسند امکانات یا تمرین دارید؟ 

ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر در خصوص قوانین روزهای تمرینی برای ملی‌پوشان پارالمپیکی در اردوی تیم ملی نیز گفت: ورزشکاری که شانس مدال طلا داشته باشد، 15 روز تمرین می‌کند، کسی که شانس کسب مدال نقره دارد 10 روز تمرین و هر فرد شانس مدال برنز، یک هفته تمرین در اردوی تیم ملی برای او در نظر می‌گیرند. این تمرینات به صورت جداگانه برگزار خواهد شد و این موضوع همدلی بین نفرات تیم و روحیه تیمی را از بین می برد. مصوباتی را به اجرا درمی‌آوردند که از منطق دور است، این تصمیم برای من جای سوال دارد؟

منصوری با اشاره به اینکه مدال آوران در رشته های انفرادی جایزه خود را کامل می گیرند ولی ورزش تیمی جوایز خود را نصف دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تیم بسکتبال با ویلچر قهرمان بازیهای پاراآسیایی شد و طبق مصوبه دولت هر ورزشکاری می‌تواند در یکی از ارگان‌های دولتی استخدام رسمی شود. دنبال این موضوع رفتم که به من گفتند؛ چنین مسئله‌ای وجود ندارد و اگر هم صحت داشته باشد، می‌گویند همسر یا فرزندان‌تان می‌توانند استخدام شوند، من الان فرزندی ندارم. حالا که امنیتی شغلی ندارم چه کاری باید در ادامه زندگی انجام دهم، من الان نیاز دارم استخدام رسمی شوم. استخدام قهرمانان معلول را هیچ ارگانی قبول نمی‌کند و فدراسیون جانبازان و معلولین نیز پیگیر این موضوع نیست.

دیدگاه تان را بنویسید