شرایط ثبت‌نام اولیه متقاضیان سرویس مدرسه

سید علی محتشمی پور گفت: افرادی که متقاضی فعالیت به عنوان راننده سرویس مدرسه هستند، می‌توانند در روزهای کرونایی با مراجعه به آدرس http://taxi.tehran.ir نسبت به درج اطلاعات و ثبت نام اولیه خود اقدام کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ سید علی محتشمی پور در پاسخ به پرسشی درباره جزییات ثبت‌نام سرویس مدرسه در سال تحصیلی 1400_1399 به شرط برگزاری کلاس‌های درس گفت: برابر دستورالعمل اجرایی سرویس مدارس، سازمان تاکسیرانی به نمایندگی از شهرداری تهران، مرجع صدور پروانه سرویس‌های مدارس در شهر تهران است.  

او ادامه داد: براین اساس از هفته گذشته فراخوانی را برای ثبت‌نام پیمانکاران و رانندگان متقاضی سرویس مدرسه منتشر کردیم. نهایتا شرکت‌های پیمانکاری که موفق به اخذ پروانه فعالیت از سازمان تاکسیرانی شوند می‌توانند از رانندگانی که صلاحیت‌شان از سوی سازمان تایید شده و برچسب سرویس مدرسه را دریافت کرده‌اند، در ناوگان خود استفاده کنند. نهایتا  اطلاعات رانندگان و شرکت‌های تایید صلاحیت شده جهت ارائه خدمات حمل و نقل  دانش‌آموزی در سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) وزارت کشور ثبت می‌شود.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در واکنش به این احتمال که ممکن است سال تحصیلی جدید به طور کامل مجازی برگزار شود، گفت: ما باید این احتمال را هم ‌می‌دادیم که سال جدید به صورت حضوری باشد، چه به صورت کاملا حضوری یا نیمه حضوری، در نتیجه باید مقدمات جذب پیمانکار و رانندگان را فراهم می‌کردیم تا اگر مدارس باز شدند، مشکلی در زمینه تامین سرویس مدرسه نداشته باشیم.

محتشمی‌پور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت خودروهای ناایمن و رانندگان بدون صلاحیت به عنوان سرویس مدارس طی سالیان گذشته، گفت: زمانی که ماشینی برچسب سرویس مدرسه دارد، یعنی مورد تایید سازمان بوده و تمام ویژگی‌های لازم را دارد.

او ادامه داد: اما در این بین پیمانکاران مجاز یا غیرمجازی داریم که از ناوگان غیرمجاز استفاده می‌کنند. در اغلب تصادف‌ها و یا اتفاقاتی که در سرویس‌های مدارس رخ می‌دهند،  پیمانکار یا ناوگان غیرمجازند.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی با تاکید بر این نکته که والدین باید از سرویس‌هایی استفاده کنند که برچسب دارند، اضافه کرد: در نهایت اما نظارت بر اینکه چه پیمانکارانی با چه ناوگانی در مدارس فعالیت می‌کنند بر عهده اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران است.

محتشمی‌پور همچنین گفت که؛ متقاضیان فعالیت در سرویس مدارس چه برای بار اول و چه برای بار دوم، می‌توانند در روزهای کرونایی با مراجعه به آدرس http://taxi.tehran.ir نسبت به درج اطلاعات و ثبت نام اولیه خود اقدام کنند.

دیدگاه تان را بنویسید