راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی با امکانات به روز برای اولین بار

به همت معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران «سامانه آموزش مجازی» راه اندازی شد.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، دکتر سینا قاسمی با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایط خاص ایجاد شده به دلیل شیوع کرونا در کشور و عدم برگزاری کلاس‌ها به‌ صورت حضوری همچنین لزوم عملیاتی‌سازی آموزش‌های غیرحضوری، بهره‌برداری از سامانه آموزش مجازی آغاز شد.

قاسمی تبیین کرد: راه‌اندازی این سیستم از مدت‌ها قبل در دستور کار معاونت قرار گرفت و پس از جلسات کارشناسی و بررسی‌های فراوان این امکان فراهم شد.

دکتر قاسمی با اشاره به انگیزه و هدف معاونت آموزش از راه اندازی سامانه آموزشی افزود: با توجه به اهمیت موضوع آموزش مجازی و غیرحضوری در شرایط فعلی کشور، دغدغه اصلی این حوزه، عدم تعطیلی آموزش دانشجویان و راه‌اندازی آموزش مجازی بوده و در همین راستای فعالیت‌ها به صورت فشرده‌ انجام پذیرفت و در حال حاضر این سیستم به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این سامانه، اکنون ظرفیت دارد تا به‌عنوان بستری برای تولید محتوا و ارائه خدمات آموزش مجازی به فراگیران عمل کند.

قاسمی درباره ویژگی‌های این سامانه آموزشی تصریح کرد: از ویژگی‌های این سامانه می‌توان به امنیت بالا، قابلیت برگزاری و پشتیبانی صدها دوره، امکان بارگذاری و اشتراک گذاری مستندات، ایجاد محتوا و مباحثه‌های برخط، برگزاری آزمون برخط، تعریف نمره میزان مشارکت در کلاس برای فراگیران و امکان ویدئو کنفرانس زنده برای برگزاری کلاس‌ها اشاره کرد.

قاسمی اضافه کرد: وجود تقویم در این سامانه، این امکان را برای فراگیران فراهم می‌کند تا اطلاعات مربوط به دروس مختلف از جمله زمان گفتگوها و سایر رخدادهای مرتبط را بررسی کنند.

قاسمی در پایان اعلام کرد: آموزش مجازی از طریق این سامانه از اول تیرماه در معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران آغاز خواهد شد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس mdmooc.ir از امکانات سامانه آموزش مجازی استفاده نمایند.

 

دیدگاه تان را بنویسید