عروس دریایی در نقش یک گلدان آویز برای گیاه هوازی+ آموزش

در این مطلب آموزش نوعی گلدان جدید به نام عروس دریایی را گردآوری کرده ایم که می توانید به راحتی در خانه بسازید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گلدان عروس دریایی از جمله گلدان های آویز محسوب شده و در هر قسمتی از خانه که مایل باشید می توانید آن را آویزان نمایید.

نکته ای باید قبل از شروع بدانید این است که این گلدان فقط مناسب گیاهان هوازی است که از میان انواع این گیاهان من گل تیلاندزیا را انتخاب کردم.

آموزش ساخت گلدان

 

لوازم مورد نیاز برای برای ساخت گلدان آویز تیلاندزیا:

  • سیم ظرفشویی
  • گیاه تیلاندزیا ( یا گیاه هوازی دیگر)
  • قیچی و انبردست
  • سیم نازک
  • الیاف کتان ( پوشال)
  • خزه سفید
  • گوی فلزی

روش ساخت:

برای ساخت گلدان تیلاندزیای آویزان در سیم ظرفشویی نکته مهم اول خود سیم ظرفشویی است. نمونه انتخاب شده باید به گونه ای باشد که در هنگام باز کردن کامل، سیم به شکل یک تیوپ با یک گره در وسط آن ایجاد شود. قسمت بزرگ این تیوپ سیمی برای نگه داشتن گیاه در نظر گرفته شده و قسمت کوچک تر را با قیچی جدا نمایید.

 

آموزش ساخت گلدان

 

در مرحله دوم به فضای کافی برای خود گیاه نیاز داریم. بنابراین از یک جسم گرد بزرگ برای ایجاد آن استفاده می کنیم. من خیلی راحت از یک گوی دکوری استفاده کردم و همان طور که می بینید مانند تصویر بالا، سیم فرم گوی را به خود گرفته و از هم باز می شود. در مرحله سوم، باید گلدان را برای آویزان کردن آماده کنیم. من برای این کار یک سیم نازک انتخاب کرده و به دو سمت تیوپ سیمی محکم گره زدم.

 

مرحله چهارم و آخرین مرحله این است که بعد از کشیده شدن سیم ها و ایجاد فضای لازم، گوی را خارج کرده و برای زیباتر دیده شدن، داخل آن را با الیاف کتان ( پوشال ) پر می کنیم. سپس خزه سفید را گذاشته و بعد گیاه تیلاندزیا را به آرامی بر روی آن قرار می دهیم و تمام.

آموزش ساخت گلدان

آموزش ساخت گلدان

آموزش ساخت گلدان

دلیل انتخاب گیاه هوازی برای این نمونه گلدان آویزان این است که امکان قرار دادن خاک و آبیاری وجود ندارد پس فقط کافی است که گهگاهی کمی آب به گیاه اسپری نمایید. تصاویر بالا نمونه دیگری از این گلدان را نشان می دهند که با سیم مسی ساخته شده و حالت دایره ای کامل تری را به خود گرفته است. ممکن است بتوانید این نمونه را هم در منزل بسازید.

دیدگاه تان را بنویسید