علی نژاد:‌ ویلموتس به فدراسیون فوتبال تحمیل نشده بود/ انجمن فرهنگی ایران و هلند فقط پیشنهاد داد

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در آن زمان نامه‌ای از انجمن فرهنگی ایران و هلند ارسال شد که سه مربی را پیشنهاد دادند و گفتند که مربیان خوبی هستند. وزیر ورزش هم طبق روال عادی این نامه را برای بررسی به فدراسیون فوتبال ارجاع داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ مهدی علی نژاد درباره اظهارات مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال در برنامه تلویزیونی، گفت: تاج در برنامه بدون تعارف به درستی در خصوص ویلموتس شفاف سازی کرد. به هر حال هر یک از مسئولان در مورد اتفاقاتی که در دوره مسئولیت مان افتاده است، باید شفاف سازی کنیم.
 

رسانه‌ها سوءبرداشت کردند 

وی در خصوص صحبت‌های تاج مبنی بر معرفی ویلموتس از طرف وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال، افزود: تاج مطلبی عنوان کرد که در بعضی از رسانه‌ها سوءبرداشت شده است و مطمئن هستم، منظور تاج این نبوده که ویلموتس به فدراسیون فوتبال تحمیل شده است.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: روزانه نامه‌های متعددی به وزارت ورزش ارسال شده، که برای بررسی بیشتر با توجه به حوزه‌های تخصصی، به فدراسیون‌های مربوطه ارجاع داده می‌شوند که در واقع این یک کار عادی اداری وزارت ورزش است.
وی افزود: در آن زمان نامه‌ای از انجمن فرهنگی ایران و هلند ارسال شد که سه مربی را پیشنهاد دادند و گفتند که مربیان خوبی هستند. وزیر ورزش هم طبق روال عادی این نامه را برای بررسی به فدراسیون فوتبال ارجاع داد.
 
 انتخاب مربیان برعهده فدراسیون‌ها است 
 

علی نژاد گفت: وقتی موضوعی برای بررسی ارجاع داده می‌شود، یعنی این اختیار از صفر تا صد با فدراسیون مربوطه است. اصولا تصمیم گیری در خصوص مربیان ملی موضوعی نیست که در اختیار وزارت ورزش باشد و به فدراسیون‌ها باز می گردد. این نامه هم مثل همه نامه‌های دیگر به فدراسیون مربوطه ارجاع داده شد و برای اقدام نبوده است. در واقع این ادبیات اداری است که وجود دارد.


 می توانستند ویلموتس را رد کنند 
 

وی ادامه داد: تاج در گفته هایش هم اشاره کرد که ویلموتس گزینه سوم در آن نامه معرفی شده بود. فدراسیون می‌توانست از بین آن سه گزینه انتخابی داشته باشد، یا همه نفرات معرفی شده را رد کرده و فرد دیگری را سرمربی تیم ملی انتخاب کند.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان گفت: تشخیص انتخاب سرمربی تیم ملی با فدراسیون فوتبال بود و آن‌ها تصمیم گرفتند. فدراسیون‌های ورزشی در خصوص انتخاب سرمربیان ملی تصمیم گیرنده هستند.

 
 وزارتخانه به دنبال پاسخ نبود 
 

وی افزود: وزارتخانه در نامه ارسالی به فدراسیون فوتبال به دنبال پاسخ نبود و در آن نامه عنوان نشده بود که فدراسیون فوتبال بررسی کند و بعد پاسخ را به ما اعلام کند. در نامه ارجاعی اعلام شده بود، برای بررسی و بهره برداری، یعنی فدراسیون فوتبال هر طور صلاح می‌داند، تصمیم بگیرد.

دیدگاه تان را بنویسید