ممنوعیت ورود کارگران فصلی استان‌های دیگر در محمودآباد

حضور کارگران فصلی به ویژه از سایر استان‌ها در مازندران و شهرستان محمودآباد ممنوع است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علیرضا شریعت فرماندار شهرستان محمودآباد عصر امروز یکشنبه ۱۷ فروردین در جلسه کمیته روستایی مدیریت بحران کرونا ،گفت: اکنون دغدغه جدی ما فصل کشاورزی است که مهمترین مساله، ممنوعیت حضور کارگران فصلی به ویژه از سایر استان‌ها در مازندران و شهرستان محمودآباد است.

او افزود: هرنوع اقدامی خارج از پروتکل وزارت بهداشت که هدف اصلی آن انقطاع شیوع کرونا بوده، ممنوع است.

شریعت گفت: نکته کاملا واضح این است که هرچه نظارت بر اجرای پروتکل جدی و دقیق باشد به نفع مردم است و اجرای درست مصوبات ملی ستاد کرونا و پروتکل وزارت بهداشت رابطه مستقیم با سلامتی و حفظ جان مردم دارد.

رییس ستاد مدیریت بیماری کرونا با اشاره به تلاش روستائیان ادامه داد: نباید بگذاریم زحمت شهروندان و روستائیان در مقابله با کرونا بی اثر شود و همه باید با کمک یکدیگر از به‌وجود آمدن موج بعدی شیوع کرونا جلوگیری کنیم.

او با بیان اینکه در انجام امورات مربوط به کشاورزی نکات بهداشتی باید رعایت شود، افزود: در کشت برنج اولویت به صورت کشت مکانیزه باشد، چینش کارگران با فاصله سه متر از هم بوده و در صورت نیاز کارگر از شهرستا‌های مجاور حتما از مراکز معتبر، گواهی سلامت توسط کارگر ارائه شود.

شریعت گفت: کارفرما موظف به تهیه اقلام بهداشتی است و تامین وعده‌های غذایی بر عهده کارگر به‌صورت انفرادی می‌باشد.

فرماندار شهرستان محمودآباد افزود: مردم شهرستان در صورت مشاهده تخلف از سوی شخص یا اشخاصی مبنی بر بکارگیری کارگران استان‌های دیگر مراتب را فورا به اداره جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

دیدگاه تان را بنویسید