آخرین خبر از تیم ایران در جی پلاس

اولین لیست اسکوچیچ برای تیم ملی منتفی شد/ تقابل دراگان - برانکو؛ شاید زمانی دیگر

بنابر جدیدترین اخبار از تیم ملی فوتبال ایران، تقابل دوستانه با تیم عمان که برانکو ایوانکوویچ را روی نیمکت دارد و قرار بود خردادماه برگزار شود، فعلا منتفی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران که قرار بود در نوروز 98 با حضور هواداران زن و مرد در ورزشگاه آزادی، مقابل هنگ کنگ بازی کند و سپس راهی کامبوج شود، در پی اجرای برنامه های جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، مسابقاتش لغو و تمام اردوهای آماده سازی نیز معلق شده است.

در حال حاضر تصمیم فیفا و AFC لغو مسابقات ملی انتخابی جام جهانی 2022 برای حداقل دو تا سه ماه آینده است. با این وجود مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ معتقدند کشورهای عضو و نهادهای بین المللی به طور تقریبی روی فیفادی، ماه شهریور و مهر به توافق رسیده اند و قرار است چهار مسابقه تیم ملی در این ماه ها برگزار شود. این موضوع به معنای انتقال مسابقات به فصل آینده رقابت های باشگاهی است.

* ایران و عراق موافق تعویق 6 ماهه بازی ها؛ قطر مخالف

این تعویق فعلا برای تیم ایران که سرمربی جدیدی را در راس کادر فنی اش می بیند به نوعی یک توفیق اجباری بود تا دراگان اسکوچیچ زمان بیشتری برای شناخت و ارزیابی وضعیت تیم ملی داشته باشد. او که تقریبا از یک ماه قبل کارش را شروع کرده، در حال آنالیز و شناسایی بازیکنان است؛ از این رو او و فدراسیون در جلسه مربوطه AFC موافق تعویق 6 ماهه بودند و عراق نیز هم رای با ایران بود؛ هر چند قطری ها که البته در گروه ما نیستند، از مخالفان حاضر در جلسه بودند.

* اولین لیست اسکوچیچ برای تیم ملی منتفی شد!

نیمی از بازیکنان و کادرفنی تیم ملی در ایران حضور ندارند و برای برگزاری بازی با هنگ کنگ و سپس سفر به کامبوج حضور آن ها در ایران ضروری بود که بنابر تصمیم های جدید، سفرشان به کشور لغو شد. همچنین ادامه انجام مقدمات سفر به کامبوج هم منتفی و پاسپورت هایی که فدراسیون بنابر لیست دراگان اسکوچیچ برای تیم ملی، از ملی پوشان داخلی گرفته بود، برگردانده می شود.

*انتخاب مربی ایرانی فعلا منتفی

کادرفنی تیم ملی مدتی قبل کریم باقری را به عنوان یکی از مربیان ایرانی برگزید اما حضور مربی کنونی پرسپولیس محدود به اردوهای تیم ملی می شود و قرار نیست کریم باقری فعالیتی بیش از این داشته باشد.

اسکوچیچ برای تکمیل کادرفنی خود نفراتی مانند وحید هاشمیان، سهراب بختیاری زاده و ... را زیر نظر داشت که باتوجه به دلایلی که گفته شد، مسئولان فدراسیون هم این موضوع را منتفی دانستند تا ابتدا انتخابات برگزار شود و رئیس بعدی خودش درباره این مسائل تصمیم گیری کند و از طرفی وقتی مسابقات لغو شده، فعلا اردویی برگزار نمی شود و نیاز به حضور مربیان هم نیست.

* تقابل برانکو و تیم ملی لغو شد

طبق هماهنگی های قبلی قرار بود تیم ملی در خرداد ماه و قبل از دو بازی با بحرین و عراق در دیداری دوستانه به مصاف عمان برود. اما بنابر تعویق مسابقات انتخابی جام جهانی و حتی در صورت برگزاری دو دیدار در خردادماه که مقابل هنگ کنگ و کامبوج خواهد بود، تیم ملی دیگر دلیلی برای بازی تدارکاتی شبیه سازی شده با تیم عمان نمی بیند چرا که حتی در این صورت هم دیدار با بحرین و عراق در شهریورماه برگزار می شود. بنابراین تقابل برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات تیم عمان و دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات ایران، حداقل منتفی است.

البته AFC هم زمانبندی جدید مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را اعلام نکرده و مشخص نیست این مسابقات نیز چه زمانی برگزار شود اما مسئولان سازمان لیگ معتقدند برای اینکه مرحله حذفی رقابت ها در مرداد برگزار شود، AFC پیشنهاد کرده، مرحله گروهی در خرداد ماه به پایان برسد. بنابراین در صورت وقوع چنین برنامه ای، باز هم دیدار دوستانه با عمان منتفی می شود.

دیدگاه تان را بنویسید