در گفت و گو با جی پلاس؛

ادموند بزیک: پرسپولیس دربی را ببرد قهرمان می‌شود/ مجیدی بازی را جذاب تر می کند!

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است تیم یحیی اگر داربی را ببرد، می‌تواند قهرمان ایران شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم فوتبال پرسپولیس توانست دومین پیروزی پیاپی اش را با یحیی گل‌محمدی به دست بیاورد تا دوباره اختلاف خود را با صدر جدول به 5 امتیاز افزایش دهد. اختلافی که می تواند پرسپولیس را برای چهارمین مرتبه متوالی در لیگ برتر قهرمان کند و به نوعی رکوردی برای سرخپوشان تهرانی باشد.

ادموند بزیک پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ در خصوص عملکرد این تیم گفت: پرسپولیس بازی خوبی را انجام داد و اگر علیپور قدر فرصت‌هایش را می‌دانست، پرسپولیس موفق می شد با گل‌های بیشتری مهمانش را شکست دهد. البته نباید فراموش کرد که صنعت نفت هم مقابل پرسپولیس خوب بازی کرد اما باید قبول کرد که زورشان به تیم یحیی نرسید.

وی افزود: عملکرد تیم یحیی از لحاظ فنی بهتر از کالدرون است. پرسپولیس به خوبی توپ را روی زمین بازی می‌دهد و از تمام فضاها استفاده می‌کند. بار هجومی پرسپولیس تقسیم شده است و الان می‌ بینیم ستاره کم‌فروغ نیم‌فصل اول پرسپولیس یعنی وحید امیری به خوبی خودش را نشان می دهد. همکاری او، ترابی و علیپور پرسپولیس را نسبت به نیم‌فصل اول زهردارتر کرده است و اگر مهاجمان از روی شکم سیری فرصت‌ها را از دست ندهند، پرسپولیس می تواند با اختلاف گل‌های زیاد حریفانش را شکست دهد.

بزیک در خصوص فرصت‌هایی که علیپور از دست داد تصریح کرد: این که یک مهاجم می تواند در یک بازی خود را در موقعیت‌هایی قرار دهد که 5 بار با دروازه‌بان تک به تک شود، یعنی کیفیت بالایی دارد اما او نباید به راحتی از کنار این فرصت‌ها عبور کند. علیپور حالا دو رقیب خیلی سرسخت دارد و اگر نتواند وظیفه‌‌اش را به درستی انجام دهد، قافیه را به اوساگونا و استوکس می‌بازد.

مهاجم سابق پرسپولیس درباره دیدار هفته اینده این تیم برابر استقلال گفت: شرایط دربی با بقیه بازی‌ها فرق دارد. در این چند سال پرسپولیس همیشه صدرنشین بوده اما 2 بار دربی را باخته است. شرایط جدول تعیین‌کننده نتیجه نیست و این تقابل مربیان است که برنده را مشخص می‌کند. پوئن مثبت یحیی نسبت به مجیدی این است که او سابقه هدایت کردن تیم در دربی را دارد و با جو استادیوم و شرایط بازیکنان پیش از این مسابقه آشنا است.

او ادامه داد: جوان و باانگیزه بودن دو تیم به خصوص فرهاد مجیدی کار را جذاب‌تر می‌کند زیرا هر 2 برای پیروز به میدان می‌روند. استقلال اگر می خواهد فاصله‌اش با پرسپولیس جبران شود باید ببرد و پیروزی پرسپولیس می تواند این تیم را برای قهرمانی آماده کند. البته من آرزو می‌کنم پرسپولیس برنده این دیدار باشد و به نظرم تیم گل‌محمدی برای این بازی آماده‌تر است.

بزیک در خصوص محرومیت شجاع خلیل‌زاده در دربی گفت: من نمی‌دانم شجاع چرا این‌گونه بی‌تجربه عمل کرد زیرا از او انتظارات زیادی می‌رود و یکی از ستون‌های اصلی پرسپولیس در دفاع است. بازی دادن به کنعانی‌زادگان در دقایق آخر به این دلیل بود که او هم به بازی کردن عادت کند و هم هماهنگی نسبی با سیدجلال پیدا کند. کنعانی‌زادگان مدافع خوبی است و این را بارها از خود نشان داده اما شرایط دربی فرق دارد و او نباید بگذارد که حواشی تمرکزش را از بین ببرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید