گزارش جی پلاس/ آغاز رقابت های وزنه برداری جام فجر از امروز؛

این ایرانی های عنوان دار/ سرشناس ترین فرد فدراسیون جهانی در رشت

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری جام فجر از امروز (یکشنبه) در سالن شهدای هفت تیر در شهر رشت آغاز می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، آغاز رقابت های وزنه برداری جام فجر از امروز. جامی که نکته مهمش نام گذاری به نام پهلوان فقید این رشته یعنی مرحوم نامجو است.این پنجمین دوره مسابقات جام فجر است و که اتفاقا انتخابی رقابت های المپیک هم هست. جایی که 13 تیم و 34 ورزشکار در آن حضور دارند و در سالن 6 هزار نفری شهدای هفت تیر در رشت با هم به رقابت خواهند پرداخت. ارمنستان، بنگلادش، بلغارستان، کامرون، اندونزی، ایران، بوسنی، عراق، اردن، قرقیزستان، مغولستان، نروژ و ترکیه، حاضران در این دوره مسابقات هستند.امتیاز رقابت های جام فجر در رنکینگ ورزشکاران برای کسب سهمیه المپیک محاسبه خواهد شد و به همین دلیل هم هست که خیلی از وزنه بردارانی که از کورس عقب افتاده اند خودشان را به ایران رسانده تا شاید بتوانند با جبران امتیازهای از دست رفته، دوباره به جدول امتیازی برگردند.از ایران کیانوش رستمی چنین وضعیتی دارد. از دست دادن مسابقات سوئیس برای او گران تمام شد و رستمی باید وزنه های سنگین بالای 400 کیلوگرم را مهار کند تا شانس خودش برای حضور در المپیک را تا آخرین روزها حفظ کند.

این اتفاق در حالی قرار است بیفتد که سهراب مرادی، دیگر وزنه بردار دسته 96 کیلوگرم ایران که به تازگی از بند مصدومیت رها شده، در این رقابت ها حضور ندارد. او ترجیح داده تا ریسک زیادی نکند و با شرکت نکردن در این رقابت ها خودش را برای مسابقات غرب آسیا که اسفند ماه سال جاری در امارات برگزار می شود آماده کند. سهراب یکی از جدی ترین بخت های ایران برای رسیدن به المپیک و کسب مدال در این رقابت هاست. او هم باید وزنه های بالای 400 کیلوگرم را مهار کند تاجزو هشت نفر برتر باشد که سهمیه های المپیک می گیرد. البته سهراب و کیانوش شانس این را دارند که به عنوان بهترین وزنه بردار آسیایی حضور در المپیک توکیو را تجربه کند.

"جلود" سرشناس ترین فرد فدراسیون جهانی در رشت

پنجمین دوره رقابت های بین المللی وزنه برداری جام فجر در حالی از امروز به میزبانی شهر رشت آغاز می شود که این مسابقات یک مهمان ویژه دارد."جلود" عراقی که حالا دبیر کل فدراسیون بین المللی وزنه برداری است به ایران سفر کرده و این مسابقات را از نزدیک تماشا خواهد کرد.این اتفاق در حالی افتاده است که پس از برکناری تاماش آیان به دلیل فساد مالی، جلود مهمترین فردی است که راهی ایران شده است.

این ایرانی های نامدار

مسابقات جام فجر در حالی آغاز می شود که وزنه برداران ایران همگی جزو عنوان داران رقابت های مختلف از مسابقات جهانی تا المپیک هستند.

دسته 61 کیلوگرم:حافظ قشقایی

دسته ۸۱ کیلوگرم:حسین سلطانی

دسته 96 کیلوگرم:کیانوش رستمی و رضا دهدار

دسته ۱۰۹ کیلوگرم: رکورد ورودی علی هاشمی  و امیر حقوقی 

دسته ۱۰۹+ کیلوگرم:علی داوودی

برنامه کامل جام فجر 

برنامه کامل پنجمین دوره رقابت های بین المللی وزنه برداری جام فجر که به میزبانی رشت برگزار می شود، مشخص شد. در رقابت‌های امروز که از ساعت ۱۸ شروع می‌شود، ورزشکاران در دسته های ۶۱، ۶۷ و ۷۳ کیلوگرم روی تخته می روند.روز دوشنبه (۱۴ بهمن ماه) نیز شاهد رقابت مدعیان دسته‌های ۸۱ و ۹۶ کیلوگرم خواهیم بود.سه شنبه و در روز پایانی این مسابقات نیز نمایندگان کشورها در دسته‌های ۱۰۹ و مثبت ۱۰۹ کیلوگرم روی تخته می روند.

سپردن تست‌ دوپینگ وزنه‌برداران به نادوی ایران 

مسئولیت تست گرفتن از نفرات شرکت کننده در رقابت های بین المللی وزنه برداری جام فجر به نادوی ایران واگذار شد.پیش از این ماموران مبارزه با دوپینگ رأسا برای انجام آزمایش از وزنه برداران حاضر در جام بین المللی فجر به ایران می‌آمدند، اما با توجه به تعامل و اعتبار نادوی ایران در سال‌های اخیر، فدراسیون بین المللی نادوی کشورمان (نهاد ضد دوپینگ ملی) را مامور این کار کرده است.این اتفاق با درخواست علی مرادی از ITA نهاد خصوصی بین المللی همکاری با IWF در خصوص مبارزه با دوپینگ، صورت گرفت و ماموریت تست گرفتن از وزنه برداران شرکت کننده در جام فجر به ایران سپرده شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید